När man här i söder ännu en gång verkar bli snuvad på någon isfiskesäsong överhuvudtaget, så får man roa sig med att titta på YouTube...
Jag ramlade in på en kanadensisk tävling, "Game of Inches" och blev imponerad över mångfalden av arter de kunde rikta in sig på där.
De hade följande kategorier:
Esox (gädda och muskie)
Walleye
Panfish (deras variant av abborre, yellow perch + crappie och annat)
Whitefish
Burbot (alltså lake)
Lake Trout
Other Trout
Känns som något liknande i svenska vatten hade varit svårt att hitta lika många arter.
Abborre
Gädda
Regnbåge
Är väl de arter som jag vet fiskas häromkring (de får gånger det är is).
Tänker att även gös (det är ju vår motsvarighet till Walleye) borde gå, men det känns inte som det är så vanligt att folk gör det.
Längre norrut så fiskas det väl en hel del röding. Lake borde väl också gå, men det hör man inte heller så mycket om?
Jag ramlade in på en kanadensisk tävling, "Game of Inches" och blev imponerad över mångfalden av arter de kunde rikta in sig på där.
De hade följande kategorier:
Esox (gädda och muskie)
Walleye
Panfish (deras variant av abborre, yellow perch + crappie och annat)
Whitefish
Burbot (alltså lake)
Lake Trout
Other Trout
Känns som något liknande i svenska vatten hade varit svårt att hitta lika många arter.
Abborre
Gädda
Regnbåge
Är väl de arter som jag vet fiskas häromkring (de får gånger det är is).
Tänker att även gös (det är ju vår motsvarighet till Walleye) borde gå, men det känns inte som det är så vanligt att folk gör det.
Längre norrut så fiskas det väl en hel del röding. Lake borde väl också gå, men det hör man inte heller så mycket om?
Kommentera