Hej, jag tänkte pimpla i en sjö som är väldigt grund då den blev sänkt i början av 1900 talet, sjön är väldigt vegetationsrik och är nästan igenvuxen av vass och näckrosor. Maxdjupet som jag mätt ligger på 1.7 meter och medeldjupet ligger väl på dryga metern. Jag vet att det finns både abborre och gädda i sjön då jag fångat de i bur tidigare men aldrig lyckats ”fiska” upp de. Så nu när isen ligger hade jag tänkt att pimpla lite borre då jag inte har några gäddprylar för isen. Var ute igår och pimplade på det djupaste stället på 1.7 m, testade allt möjligt från balanspirk, mormyska och vertikalpirk men det gav inget resultat. Jag undrar alltså vart det är bäst att leta upp abborrarna för att lyckas kroka några, ska man fiska nära vassen där det är typ 0.8 meter eller på det djupaste stället eller var ska man leta? Verkar som att fiskarna bara har försvunnit nu på vintern. Kan tilläga att botten är nästan helt täckt av sjögräs överallt. Alla tips mottages!
Här går det att se hur igenvuxen sjön är och det går även att se hur stor sjön var innan den blev sänkt, sjön sänktes för att frigöra mark till odling men den marken användes aldrig vilket är lite synd.
Här går det att se hur igenvuxen sjön är och det går även att se hur stor sjön var innan den blev sänkt, sjön sänktes för att frigöra mark till odling men den marken användes aldrig vilket är lite synd.
Kommentera