halloj, någon som har några tips om ismete efter öring? vilket djup brukar ni fiska på? tror ni dom skyggar för en tunn wire? kom gära med alla tips ni har. och detta gäller insjö inte havsöring.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ismeta öring
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ezox Visa inlägghalloj, någon som har några tips om ismete efter öring? vilket djup brukar ni fiska på? tror ni dom skyggar för en tunn wire? kom gära med alla tips ni har. och detta gäller insjö inte havsöring.
Av det jag läst och hört skall dom tydligen ta betesfisken med en grym fart, så att avgöra om det är vajer eller ej är "tydligen" inget dom hinner med.sigpic
-
Vad jag fattat så letar du väl ofta upp dem pelagiskt ocg gärna i närheten av nåt betesfiskstimm. Så ett ekolod kan ju vara mycket bra. Får du tag i levande nord eller siklöja tror jag det kan vara grymt, så länge det finns i vattnet du fiskar i, ananrs så funkar mört också. Orkar man inte borra sig runt och leta efter betesfisken så testa runt triliggande grund, sund, uddar o så. Ja du vet allmänna heta platser. Går att sätta betena förvånansvärt grunt under iskanten. kanske bara någon meter. Värt att variera sig lite.Gör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av avkroken Visa inläggVarför använda tunn wire?sigpic
Kommentera
-
Köp FJ som är ute i butik nu, där har du mina vänners fiske efter mete på HÖ.
Du kan garanterat kopiera det för insjö.
Men du tafsen skickar du i soptunnan.........Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera