hur stor gädda genom hålet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur stor gädda genom hålet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur stor gädda genom hålet

hmm, sitter o funderar lite, förra vintern högg jag hålen till ismetet med yxa, men i år tänkte jag att man ska spara lite tid och kraft och undrar hur stor gädda man egentligen kan pressa upp genom ett isborrshål. tror skäret mäter 130mm, eller hur gör ni? borra 3 hål i en triangel kanske?

inte långt kvar till det underbara lallarfisket

Köp ett 200 mm.. räcker inte det så kan du ju borra mer som du skrev själv

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos
      hmm, sitter o funderar lite, förra vintern högg jag hålen till ismetet med yxa, men i år tänkte jag att man ska spara lite tid och kraft och undrar hur stor gädda man egentligen kan pressa upp genom ett isborrshål. tror skäret mäter 130mm, eller hur gör ni? borra 3 hål i en triangel kanske?

inte långt kvar till det underbara lallarfisket
      Inget 130 borr här inte!
      Köp 200mm borr, helt klart det enklaste, går få upp 9kgs utan problem, bara hugg upp med isbill om det skulle vara för litet får lagans gäddor
      Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

oj en 130mm bor räcker knappt till en finare abborre, när jag var med gösmicke i vintras och pimplade abborre körde vi 150mm och när micke drog på sin 1.5kgs så var det lite småtight. Brukar köra med 200mm men även den är knepigt att dra stor gädda i fick lirka endel för att få upp huvudet i hålet på den 12kgs jag tog.
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

alright, då vet man det, tackar för det

Kommentera

Satt och pimplade efter abborre då en 6 kilos gädda klipper på, den var lite trög att få upp ur mitt 110 hål

Kommentera

Slet upp en gädda på 8.3 kg ur ett 130 hål förra vintern.

Fick bokstavligen talat dra och slita för att få upp huvudet.
              Kunde därför givetvis inte släppa tillbaka gäddan, vilket man kan önska i vissa fall.

Så en 130 borr är bara att glömma om du fiskar stor gädda.
              Ett tips om du fiskar mycket på de första tunna isarna är att lämna isborren hemma och istället hugga hålen med en vass isbill. Då kan du göra hur stora hål som hellst.

Kommentera

Bara 205mm eller lik som gäller till gäddfisket, allt annat kan du lämna hemma. 150 går för dåligt konditionerad fisk upp till 10kg...
                sigpic

Kommentera

ja..men vi har fått många 9-10 kgs ur 150mms utan problem som varit feta..men 200 mms är ju att föredra
                  Senast ändrad av gnidfarfar; 2006-10-23, 19:59.

Kommentera

150mm * 3.14 = 47,1cm vilket inte är en speciellt stor gädda, pressa en vinterfet gäddmage kan ju va lite onödigt. Däremot

205mm * 3.14 = 64,37 i omkrets på gäddmagen är ju betydligt mera nice

Med andra ord.. lägg ner 150mm borrarna

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    220 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    190 visningar
                    0 gillar