Hej undrade om nån kan ge några tipps på bra rullar att använda till ismete? Har funderat på Ambassadeur Classic 6000 några andra förslag? Har även tankt att ha den när man trolla lite med. funkar den rullen även till jerkbite?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken Rulle och spö
Collapse
X
-
Ja den dunkar klockrent till trolling och ismete. jag har sånna rullar vid ismete och göstrollingen. Har även provjerkat med den rullen lite.. dock är den väldigt stor för att ha att jerka med... det vill säga lite obalans och handkramp.
Men som sagt. E riktigt bra rulle inge snack om saken.
Kommentera
-
annars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.
Finns självklart andra rullar också med räkneverk!Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av këffannars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.
Finns självklart andra rullar också med räkneverk!
Det brorse ju helt på vad man trollar. Fiskar du efter Gädda och Gös är det ju rent overkill med räkneverk. Oftast är dom rullarna väldigt överdimensionerade för vanligt gädd och gös trolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av këffannars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.
Finns självklart andra rullar också med räkneverk!
Det e bara att räkna "slagen" linspridaren gör så har du "räkneverk" på alla rullar
Satsa på c3;or från USA till ung. samma pris som AMB 6000 rullarna i Sverige. Får du en prisvärd jerkrulle samt kan välja vänstervev om du vill.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDet e bara att räkna "slagen" linspridaren gör så har du "räkneverk" på alla rullar
Satsa på c3;or från USA till ung. samma pris som AMB 6000 rullarna i Sverige. Får du en prisvärd jerkrulle samt kan välja vänstervev om du vill.
Är beredd att hålla med dig Flode. Dock så är min åsikt denna.
Är man så in i helvete snål att man måste beställa saker från Usa för att tjäna några hundralappar då har man valt helt fel hobby. Börja med schack eller dylikt. face it
Kommentera
-
Ursprungligen postat av moretoftÄr beredd att hålla med dig Flode. Dock så är min åsikt denna.
Är man så in i helvete snål att man måste beställa saker från Usa för att tjäna några hundralappar då har man valt helt fel hobby. Börja med schack eller dylikt. face itEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera