Ismete efter gös... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete efter gös...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos
    Tycker att större betesfiskar (>150 gram) brukar locka fler hugg, men gör det svårare att kroka gösen (iofs samma på sommaren också).
    Intressant, har själv inte märkt någon skillnad men det är väl logiskt att gösen som predator väljer största mögliga byte till kostnaden av minsta möjliga energiförbrukning. En annan sak, gösen har ett beteende i sin jakt som är lite lustigt. Ofta rusar gösen fram och "skadar/punkterar" sitt bete, släpper det, väntar upp till en minut för att sedan attackera det igen och svälja. Det medför att vippan fäller, ingen gös men mörten har skador, ner med den skadade mörten och precis när man är klar nappar det igen... Häftigt faktiskt, har nu hänt mig två gånger att gösen nappat när jag sänkt ner mörten, dvs hållt linan i handen...
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Tack för tipsen! Ska knyta lite FCtafsar i morrn å så ska storgösarna få åka hiss på söndag
      Förresten; era erfarenheter om 1 eller 2-krokstackel? För gädda så föredrar jag enkroks, som hittills alltid gett mig fler napp än mina tvåkroks-polare. Men med så små krokar och med tanke på hur gösen verkar attackera betet, känns det som om ett tvåkrokstackel är mer rätt...
      Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Ursprungligen postat av RimboRambo
        Tack för tipsen! Ska knyta lite FCtafsar i morrn å så ska storgösarna få åka hiss på söndag
        Förresten; era erfarenheter om 1 eller 2-krokstackel? För gädda så föredrar jag enkroks, som hittills alltid gett mig fler napp än mina tvåkroks-polare. Men med så små krokar och med tanke på hur gösen verkar attackera betet, känns det som om ett tvåkrokstackel är mer rätt...
        Kul, har du testat Närdingen? Finns ju många fina gösvatten i dina trakter.
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

Nej, har hört litegrann om Närdingen men ingen av mina fiskepolare har några erfarenheter eller tips om den. Annars har du helt rätt att det verkar finnas många fina gösvatten här. Det är bara lite svårt att få inside info då det är väldigt få som fiskar gös seriöst i sötvatten här i Roslagen. Å så är det rätt svårt att få fisketillstånd i sjöarna då det är många bondvatten där man måste ha personliga kontakter :-(
          Det verkar fan i mej som om det bara är skärgården som verkar räknas...
          Fast man får väl se det positivt, för hittar man nå't bra vatten får man väl ha firrarna för sig själv
          Så i helgen ska jag ut på "privatvatten" med bevisligen bra bestånd av stor gös
          Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Har fiskat i Närdingen på sommaren. Men metade då bara vitfisk. Men fick höra att det fanns gös. Men var visst inte i några stora mängder. Sjön är ju grund. Så det är inte kanske så lätt att lokalisera dom. Finns lite för mycket nät i sjön bara. Har en polare som fortfarande fiskar i sjön. Men han har inte gett så god renome om sjön. Gäddor finns det somvanligt tjockt av.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Tac för tipsen allihop! Fick svart på vitt igår att vårt "privatvatten" verkar hålla vad de lovat, för polaren fick en Gös på 4,6! Så vi kör vidare där...
              Bira, bira, bärs!!

Kommentera

Ursprungligen postat av RimboRambo
                Tac för tipsen allihop! Fick svart på vitt igår att vårt "privatvatten" verkar hålla vad de lovat, för polaren fick en Gös på 4,6! Så vi kör vidare där...
                Varsågod och grattis! Fyraåsex är en flott gös. Hör av dig om du vill ha fler tips eller sällskap på sjön...
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                2 svar
                215 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                1 svar
                168 visningar
                0 gillar