Royal Viking - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Royal Viking

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Royal Viking

Hej! Jag är nu till isfiske och tänkte att köpa en Royal Viking isborr. Kan någon ge mig derras åsikter om den här isborr? Är de bra och är det lätt att köpa skär till dem? Sen min Svenska är inte helt ok, jag kunde helst ha en isborr som är lätt att hitta skärarna och allt. Tack så mycket,
    Brandon

Köp en Lazer eller Rantanen, de håller i längden.
    Måhända dyrare, men kvalitet håller i längden.

Lycka till med isfisket!

Kommentera

Tackar, ja, det finns tid innan isen kommer. Jag ska spara en lite mer pengar och börja med en bättre isborr som du säger. Jag har sett att flera av ni har väldigt fin ismetepulkar. Var finns de att köpa och kolla på? Jag kunde helst hitta en med plats till en motorisborr... en vacker dag...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brandon
        Tackar, ja, det finns tid innan isen kommer. Jag ska spara en lite mer pengar ocJag har sett att flera av ni har väldigt fin ismetepulkar. Var finns de att köpa och kolla på?
        Jag tror inte man kan köpa ismetepulkor. Man får bygga en själv!

/Martin

Kommentera

även bättre! då måste jag studera en lite om det. Jag har just nu hitta website så kanske redan finns information här.

Kommentera

Titta i denna sites fotoalbum, under utrustning. Där finns flera bilder på olika varianter.

/Martin

Kommentera

Det finns en pågående tråd här:

kalleh

Kommentera

Rantanen är outstanding men något dyr, så om det är förmycket pengar köp Lazerborren!

Själv har jag slutat ismeta om det inte är sparkföre på isen. Men pulkorna funkar bra sålänge man inte skall fiska av stora ytor. De blir dessutom billiga!
                Lyckatill med ismetet!

Kommentera

Köp inget Mora Spiralen eller likande, satsa på kvalite, Rantanen. Men att tänka på, det är fast borrkrona som skickas in för slipning. Som det lät på Elanen är ni i STHLM lite efter och har ingen som kan fixa det? För ett 205mm måste slipas varje vinter, man märker STOR skillnad på slött och vasst

Detta är ju inte alls så noga med 115mm varianten.
                  sigpic

Kommentera

Tack för bra tipps. Från vad jag förstår , Rantanen är ganska bra. Jag ska kolla runt för den bästa pris på den. Jag bor i Ö-vik och fiske affären i stan bara sälja Mora och UR, som jag har kollat på idag. Kanske att beställa over nättet är bäst?

Bra jag hittade den här forum, igår jag nästan köpt en Royal Viking, och idag en Mora. Visst, dem dugga. Men, jag har fått isfiske feber så jag måste börja på den rätt vissit(right way)! !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    220 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    190 visningar
                    0 gillar