Mete på vintern efter regnbåge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mete på vintern efter regnbåge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mete på vintern efter regnbåge?

Tja! Är väldigt grön inom pimpelfiske, brukar för det mesta bara angelfiska på vintern. Har lite frågor angående mete efter regnbåge på vintern. Har hört att ett vanligt flöte med lite blykulor och en enkelkrok med mask och räka som bete ska vara effektivt efter regnbågen på vintern. Är det någon här som har testat detta? Tänkte om detta är effektivt eller om regnbågarna är sega och få på vintern, fast dom kanske är aktiva året runt? Har nämligen planer på att åka ut på en P&T sjö och försöka lura någon regnbåge. Hur djupt under ytan brukar ni fiska? Vågar inte sätta på en mormyska eller rödingblänke på linan heller då jag är rädd för att skrämma fisken istället för att försöka få den till att hugga.

Tack på förhand

Jag brukar köra så här med barnen funkar klockrent http://www.youtube.com/watch?v=H231Ca_WG7k

Kommentera

Ursprungligen postat av gazit911 Visa inlägg
      Jag brukar köra så här med barnen funkar klockrent http://www.youtube.com/watch?v=H231Ca_WG7k
      Okej tackar! Ska testa detta

Kommentera

bågar är oftast inte kräsna...

Personligen kör jag upphängarfluga på karpkrok (enkelt hackel i spretig färg) och en bit räka, sedan blink ovanför ett blänke och en myska på kamasan b200 underst med laxrom.

Fungerar inte det eller jag ser fiskarna skygga på lodet brukar jag byta till en setup med dovare färger på fluga/myska och helt ta bort blinken.

Räka/Laxrom är dom mest effektiva betena jag vet på båge vintertid (häromkring mina trakter i alla fall).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        464 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lyly19
        av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
        1 svar
        179 visningar