Hitta ismete gäddan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta ismete gäddan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hitta ismete gäddan!

Tjena mittbena!
    Vart hittar ni stor gäddan från isen?
    Jag ska ut och ismeta framåt torsdag och undrar var jag ska hitta stora gäddor?
    Det är en liten sjö som inte är speciellt djup vad jag vet. Max 5m kanske vart skulle ni söka fisken?
    Med vänlig hälsning, Martin

Skulle sätta mig mittpå sjön och ha mörten 1m under iskanten. Men det är jag de.

Kommentera

Är det en liten sjö så sätt några spön ute mitt på och några närmare kanten. Gärna strax utanför en vass eller utanför en udde där det kanske finns en rygg.

Kommentera

Några mitt på strax under isen och något spö längs någon vasskant med djupare vatten i närheten.
        Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Kom ihåg att ta reda på hur många spön du faktiskt får fiska med samtidigt! Det är inte alltid du får använda mer än ett spö.

Kommentera

Tack för tipsen grabbar! Blir några mitt på och några efter kanterna! Lozz, i fiskevårdsområdet finns det regler på 10 angeldon/ismete spön per person så det är ingen fara!

Kommentera

Tack för tipsen grabbar! Blir några mitt på och några efter kanterna! Lozz, i fiskevårdsområdet finns det regler på 10 angeldon/ismete spön per person så det är ingen fara!

Kommentera

Du förutsätter att största djupet är mitt på sjön?

Ursprungligen postat av DarkpikeRolle Visa inlägg
                Skulle sätta mig mittpå sjön och ha mörten 1m under iskanten. Men det är jag de.
                12 hours
                1,440 casts
                2 followers
                1 strike
                DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
                  Du förutsätter att största djupet är mitt på sjön?
                  Det konstiga är att det inte brukar spela någon roll. I mindre sjöar brukar jag alltid få störst fisk i mitten av sjön. Varför vette tusan. :-)

Kommentera

Undrar samma sak jag med, var ute första passet idag och kammade noll.

Fiskar med död sill som bete fram tills jag lyckas fånga någon borre på balanspirk.

Halva sjön är 3-3,5m djup, andra halvan där jag vanligtvis fiskar resten utav året är 6-7 meter djup, där fiskar jag vanligtvis ner till 2 meter under ytan (levande bete eller fiskedrag) för det brukar funka resten utav året.

Detta är en väldigt liten sjö med gott om gädda och grov borre.
                    Har tagit gädda på sill här förut men på våren när isen är väck, då nära botten på den grundare delen, detta funkade dock inte idag.

Hur skulle ni presentera ett deadbait i den här sjön?

Har endast 2 spön och fiskade med dessa ganska nära varann på olika djup idag, fiskade mellan kl 13-17 om det har någon betydelse denna årstid.

Ger det ett försök till imorgon .
                    Senast ändrad av Vessla; 2016-01-16, 18:56.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    208 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    139 visningar
                    0 gillar