några tips på hur man ska angla efter gös. har vanliga angeldon med trkrok istället för angel krok. några tips på var, när och hur man ska fiska dom?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
angling!
Collapse
X
-
Var du ska fiska har jag ingen aning om, men en gös-sjö nära dig är ett hett tips... hehehe
När vi har ismetat efter gös, har vi haft bäst fiske på djupkanter på ca 6 meter, som går neråt tolv ( maxdjupet i sjön vi fiskat) huggen har kommit nån timme innan skymningen och fram till en timme efter.
Jag har fått för mig att abborre är ett av de absolut bästa betena, men även löja, små mört och nors.
(snorgärs ska oxå vara ruggigt!)
Jag brukar använda så lätta sänken som möjligt, för att inte skrämmas när det fäller, mjuk tafs, antingen typ 0.35 nylon eller som jag håller på att testa lite; sufix karptafs. I änden på denna kör jag med en vmc conecut i stl 6- 8.
tyvärr har de vintergösar jag fått och sett landas varit lika fightvilliga som en blöt tidning...
skitfiske på dig!mer minor i trålarna
-
Gör en ismetesatsning vetja! Korta glasfiberspön med multirullar på och en tjockare nylonlina med ordinärt gäddmetetackel apterad med ditt bete. Angeldonen använder du som nappindikator.
Peter; Tåls att sägas om och om igen vilket superbete snorgärs är. Har bara metat abborre med dem iofs men jag kan tänka mig att gösen gillar dem lika mycket.
//KBJ@
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera