Snabba tips tack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snabba tips tack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snabba tips tack!

Ska med kort varsel åka å pimpla rb å öring imorgon!

Ja e ingen fena på pimpling å d vore sååååå kul om brosan kund få nåt!

Ska åka förbi fiskebutiken imorgon så jag behöver Er hjälp med på bra blänken å storlekar på dito!

Plz, hjälp mig lite!

Mvh Magnus

Jag skulle köra med medelstora balansare... Nils Master är min favorit.

Kommentera

Balans?

D va snabba ryck, tack-tack!

Förslag på färg?

Fiskas d efter botten eller strax under is kanten... (ja e som sagt inte så kunnig på isfiske. )

Kommentera

Mitt tips är röd/gul mormyschka som du betar med en liten bit räka. Fiska den en lite bit ovanför botten.

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter
          Mitt tips är röd/gul mormyschka som du betar med en liten bit räka. Fiska den en lite bit ovanför botten.

Mmm, eller svart. Gärna Volfram. Blänkena gör du bäst i att inte knyta fast linan i innan du släpper i dom. Det e inget att ha.
          sigpic

Kommentera

Jag gillar microbalansare till regnbåge, givetvis med ett par tre maggots på. Det som fungerat allra bäst är när man bara håller microbalansaren stilla, drar den lite upp och ned och sedan bara "darrar" lite, då brukar hugget komma. regnbågen stryker omkring i stim så att det är inte som att borra efter abborre. ta upp 4-5 hål vardera på strategiska platser och mäska dem sparsamt med majs och räkbitar. Sedan är det vara att gå runt mellan hålen och snart sitter de där.

En del av mina bekanta har fått bra på bottenmete med powerbait, men jag har faktiskt aldrig fått på det. Det går givetvis att kombinera bägge alternativen men, tillsynsmännen kan ha en annan åsikt.
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Krävs d inte speciella spön och lite speciell teknik med mormyschorna??

Kommentera

En mormyschkatopp underlättar. Men egentligen så behövs det kanske inte vid just fiske efter ädelfisk... De slår på rätt bra ändå. Fiska mormyschkan långtsamt upp och ner med pauser och darrningar. Svårare än så är det inte.

Kommentera

särskilt mormyskaspö med nappindikator har jag aldrig behövt när det gäller regngågen. håll bara hårt i spöt och vänta på hugget, det går inte att ta miste på. givetvis ökar känslan med ett mindre spö men, ett VM-spö och 0.20 lina så kan du ta upp bra stora fiskar. du kan få 3-4st för 100kr så jag brukar ha med mig 3st färdigtackalde spön till sjön med beten i olika storlek och färg. nu går det an att knyta när solen värmer lite, men inte annars. usch för tunna linor och köldstela fingrar.
                  Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Får du använda räka skulle jag sätta ett sänke med 3 upphängare ovanför. Räka eller eventuellt PowerBait på krokarna.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    158 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad

Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    200 visningar