Aborre på Orlången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aborre på Orlången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aborre på Orlången

Hej.

Snart blir det fiske med skolan på Orlången. Om ca 2 veckor, och jag skulle gärna vilja ha råd om vart abborren söker sig nu. Jag var där förra året också men nästan ingen fick någon. (iaf ingen stor)

Ska man fiska på lite djupare nu och vid bottnen?
    Jag har bergam-pirk och balansare. Och hur ska jag använde de på bästa sätt?
    Jag är inte bra på isfiske så ge gärna lite bra nybörjar-råd.

Mitt tips är att du fiskar efter hur stormen drog in. Alltså det var nordvind. Tänk dig då åt vilket håll sjön ligger. Och var på sjön dom delar abborren gärna gick in i skydd för det kalla vattnet. Ha gärna med dig en kompass om du är osäker på vindriktningen. Jag brukar alltid räkna att det blåser mot stan. Då är det ju inte så svårt. Gjorde så i lördags när jag hittade stora abborrar. I vårat KM, där det gällde att få dom tre största att väga in. Tappade en jättegris. Och fick ändå tre fina abbisar. En gädda på 5-6 kilo tog jag också på balans+en kilosgädda. Så tänk nordligt och leta i bakkant där fisken sökt skydd.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Väderoraklet Elanen har talat igen, SJÄLVKLART förutspår han att nordan viner om 2 veckor. Fast i själva verket har han ju ingen aaaaNnnnning...

Kommentera

Ursprungligen postat av unregistered x
        Väderoraklet Elanen har talat igen, SJÄLVKLART förutspår han att nordan viner om 2 veckor. Fast i själva verket har han ju ingen aaaaNnnnning...
        Jag vet inte vem som gömmer sig bakom detta unregistred X nick men jag tror Elanen har bra och till och med bättre kunskap än du i detta fall,så att göra sig lustig över Elanens inlägg, där han försöker komma med tips och tricks, var onödigt.

vad har du själv för tips ?

Kommentera

Det finns en trevlig sida om du inte sett den.
          En med djupkartor översjöar, däribland orlången.

skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wildcard
            Jag vet inte vem som gömmer sig bakom detta unregistred X nick men jag tror Elanen har bra och till och med bättre kunskap än du i detta fall,så att göra sig lustig över Elanens inlägg, där han försöker komma med tips och tricks, var onödigt.

vad har du själv för tips ?
            Tror han kan tala för sig själv. Han är förhoppningsvis torr bakom öronen till skillnad från dig... valp!

Kommentera

Ursprungligen postat av unregistered igen
              Tror han kan tala för sig själv. Han är förhoppningsvis torr bakom öronen till skillnad från dig... valp!
              Väx upp!

Kommentera

Ursprungligen postat av unregistered igen
                Farbror,
                personligen tycker jag att du & Elanen (om han ens vill svara dig) kan ta det interna tramset på fnu. Det är "bästa" stället för ironisk ton och interna skämt på nätet om man är lagd åt det hållet...

Kommentera

Bryr mig inte om larvsnack. Är allmänt känt att om man ska hitta bästa fisket på isen. Är det vid vilken vindriktning isen la sig. Eller som det blev storm och isen gav sig på många ställen. Och det kalla vattnet fick fart att cirkulera en gång till. Även om isen ligger på en sjö eller hav. Så rör sig vattnet en del ändå. Men inte i närheten av vad en storm ställer till. Titta på han som fick sin 1,5 kilos på Mälaren på 1 meters djup. Typiskt att stormen snurrade till det för fisken.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                    *suck*
                    *dubbelsuck*

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad

Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    200 visningar