Isläget på hjälmaren och heta fiskeplatser. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget på hjälmaren och heta fiskeplatser.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläget på hjälmaren och heta fiskeplatser.

Tänkte höra med er om istjockleken på hjälmaren? Har fått tips om några heta platser men de flesta är såpass långt ut att det krävs bil om man inte vill vandra halva dagen. Så frågan lyder: Håller sjön för bilåkning eller är istjockleken alldeles för ojämn? Tanken är att göra en satsning på söndag, men vill helst inte fara ut ensam så skicka ett Pm om ni är sugna på att hänga med ut. Eller har några heta tips.

Ska du ut och fiska i världens största trekammarbrunn?

Skiten rinner ut ifrån örebro till:
    Hemfjärden - mellanfjärden - stor hjälmaren

Kommentera

sparken

Använder ni inte sparken nere i södra sverige. Den kan man ju ta sig långa distanser med.

Kommentera

Har ingen spark tyvärr och den skulle isåfall ta ganska bra med plats. En skoter vore det bästa sättet att ta sig fram. Tyvärr brukar snötillgången va en bristvara här nere så det har aldrig varit någon mening att skaffa sig en sådan, fast på mälaren och hjälmaren vore det drömmen.

Kommentera

En kompis till mig har en fyrhjuling som är inreggad. Perfekt.. Åk hemifrån direkt ut på isen. Billig i försäkring också.

Kommentera

Kanske kan detta vara något för utflykter på isen

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
              En kompis till mig har en fyrhjuling som är inreggad. Perfekt.. Åk hemifrån direkt ut på isen. Billig i försäkring också.
              Jo jag har hört att dom kör en del fyrhjuling på hjälmaren, bor tyvärr några mil därifrån så det skulle inte funka ändå. Har funderat på att ge mig ut i trakterna av fiskeboda eller i närheten av herrfallet.

Kommentera

Runt fiskeboda finns intressanta ställen som inte ligger så långt bort.. i alla fall på sommaren. Är inte så mycket för vinterfiske. Där den lilla ringen är (norrsidan) är rätt intressant.
                Bifogade filer

Kommentera

isen på hjälmaren håller för bilåkning - i alla fall om man ska tro de rapporter jag fått. se www.teamglory.se - de var tydligen ute och sladdade på hjälmaren i veckan.
                  -----------

<"))))><

Kommentera

Var ute i söndags och isen var ca. 30cm tjock.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    220 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    195 visningar
                    0 gillar