Knallkork!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knallkork!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kal_erixon
    åsså slipper man bli döv.
    jag tänker mig följande scenario:
    hålger som fiskar med knallkork sitter vid "lägret" och spanar mot donen. då ser han hur en utav flaggorna börjar sega sig neråt sakta, sakta. han fattar att de är en fisk som inte är på hugget och går dit för att eventuellt hinna lossa flaggan så den inte misstänker något. precis innan han hinnar ta bort flaggan rycks linan av och de blir ett fullbordat flagg. hålger hör sedan inte vad hans fiskekamrat nisse surrar om hela dagen, de bara piper i örat :P
    Kul scenario, men jag tycker Hålger beter sig som en idiot när han inte tar tag i mekanismen eller lossar korken när han ska pilla med vippan. Var ute i helgen och använde knallkork pga avståndet mellan spöna, blåser det som faan så går det ju åt att man hör. Eventuellt ska jag köra med mina napplarm i fortsättningen, om jag orkar bygga nån anordning.

Förresten, vet nån nåt sätt att slippa igenfrysning av hålet ? O då menar jag inte den gamla "bonn-varianten" med glykol i hålet.......inte alls bra för sjön.

// Anders
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

"vanlig" sprit funkar väl lika bra men, det är kanske att beteckna som alkoholmissbruk?

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo
        Kul scenario, men jag tycker Hålger beter sig som en idiot när han inte tar tag i mekanismen eller lossar korken när han ska pilla med vippan.

Förresten, vet nån nåt sätt att slippa igenfrysning av hålet ? O då menar jag inte den gamla "bonn-varianten" med glykol i hålet.......inte alls bra för sjön.

// Anders
        men hålger har inte hunnit ändå fram än

använda matolja tror jag skulle kunna funka, men har inte provar än. och inte sparka bort isen som blir när man har borrat hålen. det ger nämnligen lite skydd åt hålen. markant skillnad

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel
          "vanlig" sprit funkar väl lika bra men, det är kanske att beteckna som alkoholmissbruk?

Vanlig sprit löser sig alldeles för lätt i vatten. Eller ja det beror sig på vad man ska använda den till. Hade inte varit en hit att försöka blanda grogg på tekniskt ren sprit och skiten bara hade lagt sig i lager... Snyggt kanske...

Kommentera

alkoholen dunstar dessutom snabbt. (flyktig) man kan ösa ner snö i hålet men de tycker jag inte om personligen.

Kommentera

Matolja asså, ska prova det. Sist hade jag en fällning som inte löst ut knallmekanismen, gäddan hade inte lyckats dra loss linan från sprötet vilket resulterade i att den bara stod och tuggade och själva plastbrickan frös fast i hålet......jävlarns va retligt !!!

Kommentera

He he, jag tycker Ice n´easy var en ljuuuvlig innovation. Jänkarna kan dom !

Kommentera

Ursprungligen postat av GardenGnome
                  Vanlig sprit löser sig alldeles för lätt i vatten. Eller ja det beror sig på vad man ska använda den till. Hade inte varit en hit att försöka blanda grogg på tekniskt ren sprit och skiten bara hade lagt sig i lager... Snyggt kanske...
                  Asch då. Har du aldrig blandat till en rejäl kask någon gång?
                  Det krävs lite teknik, häll ut det på en sked så lägger det sig så fint så på kaffet... eller i hålet eller vart det nu ska....

Kommentera

Vad är det för sprit som finns i vattenpassen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    208 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    129 visningar
                    0 gillar