Isläge Sthlm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläge Sthlm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute i Rudasjön (Nedre Rudan) i torsdags. Runt kanterna och ut kanske 30 meter så var det rejäl is på 10cm eller mer. Längre ut på sjön och mer mot mitten kändes det dock farligt, med massa slask på isen, så där skulle jag inte våga stå länge.

Fick lite panik när jag gick ut på slasket och började sakta "sjunka ner". Det var dock is under allt slask som höll, men hur tjock den var vågar jag inte svara på. Håll er borta från de djupare delarna av Rudan, säger jag bara
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Någon som har någon färsk israpport på sjöarna kring Sthlm?

Kommentera

Isarna ligger väl i skyddade vikar och så, men djupare fjärdar som inte frös i mitten av december är öppna.

Kommentera

Bumpar tråden lite, va ute på albysjön (tyresö) idag, ca 2dm is för det mesta. På tyresö flaten däremot var det fortfarande öppet vatten på vissa delar.
          Någon som vet hur isen är i vikarna på mälaren (sthlms området)?

Kommentera

De långa grundare vikarna utan anslutning till de större vattnen har nog is som håller...

Kommentera

Kollade in israpporterna på Täby kommuns hemsida och de rapporterar om istjocklekar mellan 20-23cm. Kanske blir av att köra en premiär i helgen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Patteh Visa inlägg
                Kollade in israpporterna på Täby kommuns hemsida och de rapporterar om istjocklekar mellan 20-23cm. Kanske blir av att köra en premiär i helgen?

http://www.taby.se/sv/Idrott-o-friti...t/Israpporter/
                I täby ska bli minus 12 grader på lördag klockan 13 & minus 14 på söndag Klockan 13 om man kan lita på SMHI så klä på er ordentligt i så fall.
                Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                2 svar
                448 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lyly19
                av lyly19

Arbetar...
                X