Hur länge klarar sig Mört i en hink ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge klarar sig Mört i en hink ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har köpt en 45liters-box med lock på JYSK bäddlager.
    I den har jag en motorpump från akvarieaffär som jag byggt ett filter med.
    Om någon vill kolla kan jag fixa bild.
    /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
      Jag har köpt en 45liters-box med lock på JYSK bäddlager.
      I den har jag en motorpump från akvarieaffär som jag byggt ett filter med.
      Om någon vill kolla kan jag fixa bild.
      jag vill gärna se bild!!´det där med filter låter interesant, har du byggt det själv?

själv hade jag några mörtar på balkongen med akvarie pump från september-januari dock utan filter

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
        I den har jag en motorpump från akvarieaffär som jag byggt ett filter med. Om någon vill kolla kan jag fixa bild.
        Lägg upp en bild! Allt hemkört är kul... nytta och nöje!

Kommentera

Tabletter

Har i USA anvander de nastan alltid sadana syretabletter och ngt annat medel som haller vattnet rent.

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
            Man ska alltid ta betesfisken från samma vatten som du ska fiska i!!
            All flytt av fisk innebär risk för spridning av sjukdomar, parasiter, rubbningar av balansen mellan redan befintliga arter, utrotning av ex.vis salamander samt givetvis kräftpest!!

Flytta inte fiskar mellan olika vatten!
            What's the magic word?

Kommentera

Salt!

ska du ha dem en längre tid i hink/tunna är det bra att ha i en aning salt i vattnet. detta gör man för att ta död på eventulla svampinfektioner som annars drabbar fisken och tar död på dem.
              -----------

<"))))><

Kommentera

Om du ställer hinken i duschen med slangen i hinken och ett ständigt flöde kallvatten så klarar de sig ända tills de svälter ihjäl mer eller mindre.

du lär väl se om det blir för trångt för dem så är det ju gara fixa en hink till och ställa den på något annat ställe med rinnande vatten.

rinnande vatten är aningen bättre än syrepump har jag märkt även om den senare också funkar, men det kräver att man regelbundet byter vatten.

vad duy än gör dock... glöm fan inte bort att vrida tillbaka kallvattnet om du tex har duschat emellan... jag gjorde det misstaget i helkgen vilket resulterade i ett mindre kaos i mörthinken och 3o mört som dog ganska så fort.

Kommentera

***?

Ursprungligen postat av cico
                  Enligt vad jag erfarit, efter att ha läst publikationer den senaste tiden från ej spf-kretsar, finns det en bred folklig opinion mot att ha mört i en hink. Så härmed startar jag ett upprop mot detta.

Enligt vad jag erfar finns det en bred folklig opinion mot att äta ägg.
                  (tänk efter lite) Därmed startar JAG ett upprop mot detta.

Kommentera

ca 30 mört i en 25 liters med lite rinnande vatten från duschen var inga problem i en vecka. att de sedan dog berodde mer på hungriga gäddor än hinken...
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Hahhaa

Ursprungligen postat av Gotrik
                      Ok. Men om man ska använda mörtstuga, fryser inte hålet igen då?
                      Jag har läst i en tidsskrift från tidigt 1800-tal att om det är minusgrader fryser vatten...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      145 visningar
                      0 gillar