Har isen kommit hos er ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har isen kommit hos er ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

säger det samma fifan för snö is kyla och slask här i gävle har isen leget nån vecka nu
    har noll koll på tjocklek o sånt eftersom fryst vatten inte är min grej....längtar tills den försvinner.......

Kommentera

Hehe, var ute idag på ett två timmars pass. Var ganska dött, några små abborrar och två missade fällningar. Men jag fick testa flytförmågan på overallen iallafall, den funkade kanon Isen var lite väl tunn på vissa ställen så jag gick igenom, men lyckligtvishöll jag mig ganska torr. (endast lite blöt om fötterna)
      Nåväl isen var ca 10 cm idag men tunnare på vissa ställen.

Kommentera

Någon är det inte tal om i Borås Har varit minus i säkert 2 veckor och det ser inte ut att bli någon ändring på det den närmsta veckan
        Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Någon IS är det inte tal om och det har varit PLUS i 2 veckor!

Kommentera

vi fick två mört i vårat mjärde idag.. sen flyttade jag det till ett annat djupt ställe... vid ett berg.... undrar om det finns mycket där... hehe
            bara ingen snor det...

Kommentera

nix, ingen is här heller. brukar komma mot januari
              /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik fiskarn
                vi fick två mört i vårat mjärde idag.. sen flyttade jag det till ett annat djupt ställe... vid ett berg.... undrar om det finns mycket där... hehe
                bara ingen snor det...
                Tror några använda stora flöten och tryckte ner dom under iskanten och tänkte över hålet med snö och sen när dom skulle ha upp stugan igen fiskade dom upp linan men nån krok eller nått....
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tycker det ligger is på var och varannan sjö här hemma runt Tumba men frågan är om isarna bär. Känns lite vanskligt att ge sig ut på isen nu.

Såg borrhål på Saltskogsfjärden (Scaniasjön) i veckan iallafall.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

jo isarna är / börjar nog bli lite möra!! Skulle väl bli plus den kommande veckan också så isen kan man väl säga tack och hej till!!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ingen hållbar is än

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      220 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      191 visningar
                      0 gillar