fyyyy, fasen va det regnar här... det kommer att ta en rejäl tid innan isen kommer.. men vadarmannen du kan ju pissa på isen så fryser den direkt.. du vet...
Limnos, ja du bara helt enkelt inte varit med om nåt riktigt ruggigt pimpelfiske. Den dan du gör det blir du såld. Har själv tävlingspimplat efter gnetter. Och insåg tidigt (redan i början på 80-talet) att storabborre var mitt mål. Sökte i ett år i en satans massa sjöar. Idag har man givna storabborrsjöar att träska i. Mitt eldprov för i år blir på Magis på lördag vid Farstabadet. BBRF, du kan ju komma dit om du vill pimpla fetborre. Eller varför inte Limnos själv.
Eventuellt svänger jag förbi, annars blir det uppladdning inför premiär på "hemliga sjön 2" där 2-kilosborrarna väntar....Se till att ha pirkarna putsade då!......Förresten, varför går det inte att skicka PM till dig?
[QUOTE=limnos]Jag har en magisk 975 grams spärr på pimpel. Vet inte hur många sådana jag fått, men aldrig en på kilot. Visst är det kul när det "knakar i", men av någon anledning händer det endast när jag sitter med en kopp hett kaffe balanserat på ena knät och en macka på det andra. => tappar både macka, kaffe och borre => går hem och läser sutarmeteporr istället.[/QUOTE
Instämmer...Pimpel är kanon, men jag har svårt att komma över kilot, för mig är det lättare med jigg...Få se hur det går i år.....
Kommentera