om du öper angeldon, byt den spunna skitlinan mot 0,40nylon. Annars som bergman säger, satsa på ett par ismetespön
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En fråga ang krokar för isfiske
Collapse
X
-
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
-
Ursprungligen postat av greyscaleTänkvärt är att många faktiskt gör sig skyldiga till tjuvfisk när de lägger ut flera spö vid isfiske. Använder man trekrok eller vanlig enkelkrok så gäller de vanliga fiskereglern och inte antalet som står vid angeldon eftersom du inte använder angelkrok.Ja fiske är väl kul...
Kommentera
-
Hmm, konstigt.. Jag har angelfiskat hela mitt liv, och är ute extremt mycke när jag har tid, och min erfarenhet är att angelkrokar är roligare när det gäller att få fisket till sportfiske.. Då måste man ju vara lita kall och vänta tills fisken svalt betet etc. Har nu även fiskat med ismete i 2 år lr något liknande.. Tycker även att det funkar bättre och är roligare med angelkrok då... Men som sagt, smaken är som baken... -Delad... Men ge det en chans, så mkt roligare om man får lite xtra sport i det hela, sen tror jag att det är lättare att tillämpa c&r om man använder angelkrok, då det endast är en krok som fisken sitter i... Inte vetenskapligt bevisat, men i teorin borde en angel krok göra mindre skada...Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Allmana_miniDå måste man ju vara lita kall och vänta tills fisken svalt betet etc. ..... sen tror jag att det är lättare att tillämpa c&r om man använder angelkrok, då det endast är en krok som fisken sitter i... Inte vetenskapligt bevisat, men i teorin borde en angel krok göra mindre skada...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera