Mört till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mört till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Kör du en riktigt plasttank med metalbågs stöd på SE-pall?
    typ precis de hade jag me ram o allt men jag skippade ramen för de är onödigt tycker jag. lika så me pallen. orkade inte montera ihop dom efter att ha fått in den genom dörrhålet
    //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
      typ precis de hade jag me ram o allt men jag skippade ramen för de är onödigt tycker jag. lika så me pallen. orkade inte montera ihop dom efter att ha fått in den genom dörrhålet
      Så länge det håller, håller det! Får du ut ett ton vatten på golvet kommer försäkringsbolaget att undra vad du håller på med.

Men en stabil tank är inte fel.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ifall den gör de så har jag inte så långt till skridskobanan sen . den har hållit i 3 veckor nu så den borde hålla.den e rektangulär så vikterna fördelas jämt på alla sidor. jag matar dom me hamburgerbröd. ingen har dött än .
        //Me

Kommentera

ifall den gör de så har jag inte så långt till skridskobanan sen . den har hållit i 3 veckor nu så den borde hålla.den e rektangulär så vikterna fördelas jämt på alla sidor. jag matar dom me hamburgerbröd. ingen har dött än .

Hur renar du vattnet?

Egentligen räcker det lätt med en fiskkylbox som du brukar ha i båten, det behöver inte vara alls så stort som man tror. Men skall man göra det kan man ju göra det ordentligt!
          sigpic

Kommentera

jag gör en hävert så suger slangen ut all skit så blir de rent i krökarna. sen fyller man på me nytt vatten. ingen fisk har dött ännu .
            //Me

Kommentera

jag gör en hävert så suger slangen ut all skit så blir de rent i krökarna. sen fyller man på me nytt vatten. ingen fisk har dött ännu .
              En del av skiten löser sig i vattnet. Med tiden riskerar då fiskarna att få sämre kondition och lättare drabbas av sjukdom. Ett sätt att förebygga det är att slanga ur vatten. ca 20% i veckan bör räcka. Börjar vattnet se gult och grumligt ut kanske en större mängd ska bort.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Annars har jag hört att det är farligt för dom att bli matade, för då dör dom av avfallet. Därför skulle man tydligen låta bli att mata, dom skulle visst klara sig bra ändå. Hade 10småmört i en ca. 15l kyllåda i 1,5mån utan mat. Lever och är skitpigga
                sigpic

Kommentera

okejj då sätter jag mina på diet också då. då har dom blivit bortskämda tillräckligt. undrar ifall löjorna klarar sig också då.
                  //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Hade 10småmört i en ca. 15l kyllåda i 1,5mån utan mat. Lever och är skitpigga
                    låter som en sträng diet Men man borde ju kunna mata dom med kanske 3 veckors mellanrum eller nått sånt för utan käk borde dom ju dö förr eller senare!!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Hade löjor i ett halvstort akvarium i ett halvår. Det gick aldeles utmärkt och dom käkar "guldfiskmat" från djuraffärn. Hade en ganska rejäl reningspump och dom verkade gilla när det strömmade på ganska bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      210 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      161 visningar
                      0 gillar