Bästa linhjulen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa linhjulen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa linhjulen?

Hej!

jag har tänkt att uppgradera med bättre linhjul till masten. Jag har en ryds 535 FC så jag har tänkt att placera dom på taken/kanten till taket då jag inte kan ha dom på massten i sig.Vilka är då bäst tycker du? Exempel jag tittat på är:

JC linhjul samt patriot linhjul:

Big Jon

Fler exempel och länkar till dessa?

Ett krav är att det ska finnas broms samt att dde ska vara relativt lättvevade (bra utväxling). Dela gärna med er av era erfarenheter....

Är intresserad om du har några begagnade till salu oxå.

Patriot Linhjul har nog bästa utväxling och ser rikigt stabila ut blir sånna på min nästa båt

Planer linan som funkar riktigt bra är PlanerLine Extreme har haft mina i 5år utan problem

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ja, jag tycker oxå att de ser intressanta ut. Tack för att du är med och säger vad du tycker. Någon som kört med dessa?

Kommentera

Kände på Patriot hjulen på Gäddfestivalen på Fryken ifjol. Tyckte de kändes väldigt fina. JC hjulen däremot väger bly och hade lite väl vassa kanter på trissan för min smak.
        Vi har Big Jon på ena båten. De har funkat bra i flera år nu trots att de inte känns helt stabila. Veven vickar en hel del och bromsarna är väl inget under av tekniskt mästerverk. Men de gör som sagt sitt jobb.
        På den andra båten sitter det Cannon hjul. Det är samma hjul som på djupriggarna och har därför samma typ av broms.
        Har hört flera som klagat på dom men jag är faktiskt ändå ganska nöjd med dom. Bromsen är väldigt lätt att justera till önskat läge och du sköter allt enkelt med en hand.
        Big Jon och andra liknande hjul kräver oftast att du håller hjulet med en hand medan du drar åt/lossar bromsen med den andra handen.
        Därför som jag nämde JC:s vassa kanter.
        Scotty är väl de hjul/rullar som de flesta tycker är bäst. Men jag har själv inte testat dom.
        Mvh Micke

Kommentera

Tack för ytterligare info i ämnet. Eftersom de flesta hjulen verkar ligga i ungefär samma prisklass är det ju intresant att veta hur de sklijer sig och så. Om scotty är populära kanske jagska ta och ta en titt på de också.

Mer åsikter?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          809 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman