Vilken paravan vid tuff gäddtrolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken paravan vid tuff gäddtrolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag har kört great white vid hårt väder ute på vättern, de drog riktigt bra även då, men de flög ganska långt när de kom i en vågkam eftersom jag hade flätlina. :-)

Använt både nylonlina och flätlina, kan rekommendera att man använder nylonlina i grov sjö, då nylonlinan fungerar som stötdämpare och paravanen har mer tid i vattnet, alltså drar bättre.

till den som har problem med "för tidig utlösning": Great white använder scotty mini powergrip och de brukar vara av god kvalité. Man kan även ställa utlösaren hårdare genom att dra plastgrunkan längst bak på utlösaren. Något jag gör emellanåt, framförallt när jag kör på flätlina. På nylon har det aldrig behövts.

har också använt dem som flöte vid flötestrolling med sill på runt 250gram, och de har dragit ut bra åt sidorna då också. Kort och gott så kan jag varmt rekommendera great white!

Använder du flera på var sida så kan jag tipsa om nån form av räkneverk också, antingen på rullen eller en lös modell som du kan klämma på spöet. Detta för att förhindra trassel.

Det enda man bör göra är att byta ut fjäderringarna mot något kraftigare(och större) modeller. den som håller linutlösaren byter man till en större för att det är svårt att öka motståndet på linutlösaren med fjäderringen som sitter där original och den bakre har jag på en av mina sett att fjäderringen blivit deformerad, inte kul att tappa sin paravan ute på sjön.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

jag var inne på AB och fick tipset om att ifish´s nya ska vara riktigt bra, utan att egentligen veta. Sen Ghoast?
      sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

du kan lungt köpa IFISH paravan den drar som fan även med feta beten

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
        jag var inne på AB och fick tipset om att ifish´s nya ska vara riktigt bra, utan att egentligen veta. Sen Ghoast?

Kommentera

Testa Great White å sätt linan längst in i nypan... Flätlina som nylon funkar kanon! (Dom löser dock inte ut vid hugg men det syns som iaf att man har de så då löser man dom själv!) Har 4 års erfarenhet på Siljan i duktig sjö å aldrig haft nåt problem.... Släpar oftast runt på Strike på Giants och stunners, Vestins Jättar & Butchar så jag tror dina beten oxå ska funka! Skittfiske!

Kommentera

Ghostparavanen är överlägsen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
              Ghostparavanen är överlägsen.

www.ghosttrolling.com
              Samma Muskytracker??

"Muskytracker2011-10-13, 19:02
              Har testat Ghostparavanen men är inte så impad, drar bra som fan men när den släpper så sprätter den iväg en j-vla bit och trasslar in sig själv ibland( lägger sig på sidan och tappar all dragkraft).
              Hade rejäla trassel 2 ggr sist jag var ute då båda paravanerna på ena sidan la sig upp o ner vid svag sväng. Körde med strike pro och 30 gram bly på dessa ca 2 kn fart
              Skall testa att vikta kölen på dom mer en den medföljande vikten och se om det hjälper risken är väl att flytkroppen inte tål mer vikt och det blir en djupparavan istället:grin:.
              En nackdel till är att flytkroppen är så liten att det blir svårt att se dom när man släpper ut dom 30-40 meter och det är lite sjö.
              Bästa paravanen jag testat ännu med tanke på dragförmåga och stabiletet är I-Fish nackdelen med den är vikten.
              Har testat black beast medium, I-Fish, blocket kopia av Great White, Ghost"
              12 hours
              1,440 casts
              2 followers
              1 strike
              DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Tråkigt med ghost är att man får aldrig svar då man mailar dem. =(

Kommentera

Black Beast M räcker till beten typ Westins Jätte men byt klämmorna till Nordic linutlösare av svart modell eller Scotty, paravanerna drar ut betena även i grov sjö. Har tidigare kört Great White men dom fick jag ha längst in eftersom dom har en tendens att släpa. För riktigt tunga beten eller beten som trycker mycket vatten kan du gå upp till XL-modellen
                  Senast ändrad av MartinO; 2012-05-04, 19:14.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                  19 svar
                  814 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman