Gäddmadamen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmadamen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag är absolut inte nöjd med kvaliten på gäddmadamerna. Har haft ett par stycken som har gått av precis efter skeden!
    Efter detta har jag slutat fiska med dessa beten, tänker inte att riskera att drömgäddan släpper pga dålig kvalite på wobblern

Kommentera

Hej!
      Kan du förklara vad du menar med "gått av precis efter skeden"? Menar du att draget gick itu?
      Har själv många GM, första och andra generationen, men utan problem. Och de fångar mycket fisk.
      Hälsningar
      Mario

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_3969[1].jpg
Views:	1
Size:	518,3 KB
ID:	1770995

en bild säger mer än tusen ord.. /Martin

Kommentera

Gäddmadamen är förmodligen den sämsta skit som tillverkats, som någon skrev så fångar den bra med fisk, men det är tyvärr en engångswobbler...
          En vettig gädda så tar den in vatten och sjunker som en sten.

Kommentera

Ser fantastiskt billig ut!

Kommentera

tycker att det är väldigt synd att det är så dålig kvalitet! hade kunnat tänka mig att betala 150-200 spänn för betet om kvaliten hade varit bättre.

Kommentera

Ursprungligen postat av fishing4ever Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]61510[/ATTACH]

Ursprungligen postat av fishing4ever Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]61510[/ATTACH]

Hej, trist att se denna bild, kontakta gärna mig när det är något som är fel, jag tar gärna del av information för att förbättra. Har sålt massor av gäddmadamen dem senaste 4 åren och en klar majoritet av kunderna är nöjda vad jag vet. Flertalet stora gäddor är tagna på den, fått rapport från en kund som bl.a. drog tre stycken 10+ under samma tur på en och samma Gäddmadam, har själv fångat Barraccuda runt 10kg på den. Självklart ska den inte gå av och detta är något som är nytt för mig, har inte fått in info om att dem gått av tidigare... Vänligen kontakta mig och skicka in dem delar som är trasiga, så får jag se vad som är fel, kompenserar självklart för hjälpen.

Jag är medveten om att vissa kan ta in vatten och börjar då sjunka, rekommenderar därför en klick superepoxy mellan plast och metall där krokarna sitter (öglorna). Priset är därför satt lågt.

Har nu tagit in generation 4 av Gäddmadamen, och fabriken har garanterat att dessa ska vara läckagefria... Hoppas självklart på det.

Hälsningar
                Tomas
                dittdrag.se

Kommentera

Men vad tror du om dom här exemplaren då? Kan det va en viss serie som blivit dålig?

Har tänkt beställa ett par men väntar på svar först. Lovade mig själv för ett tag sedan att inte köpa billiga wobblers men tycker ändå gäddmadamen ser otroligt lockande ut, men den måste ju hålla måttet och inte gå av om drömgäddan ger sig på den.

Kommentera

Hej, jag har ärligt talat inte hört om någon annan än ovan nämnda som skulle ha gått av. Kolla gärna på andra trådar och bloggar om nöjda kunder gällande Gäddmadamen. Att en eller rent av några stycken av kanske 3000 skulle ha fått ett slag och därefter en spricka i plasten och gått av kanske är rimligt. Om det skulle vara ett problem gällande att dem går av borde många flera ha hör av sig då detta är allvarligt. Detta är alltså första gången jag hör om att betet har gått av. Om någon har drabbats av det ber jag er självklart kontakta mig.

Det problem som finns är som sagts att dem läcker in vatten och detta åtgärdas med epoxylim vilket jag skriver om ovanför.
                    Själv har jag dragtestat ett gäng Gäddmadamer genom att sätta fast dem i något hållfast med en wire i respektive ögla och dragit med en våg som bottnat på 25kg. På några har även skeden gått av men det är inte heller många, har extraskedar om så är fallet.

Självklart ska dem inte ta in vatten, jag hoppas att detta blir åtgärdat i kommande generation 4 som kommer in den 5 mars. På grund av detta, att det krävs några minuters fix med betet innan användning har jag satt ett shysst pris. Många köper detta då dem vet att Gäddmadamen är effektiv och det är enkelt fixat.

Jag skickar gärna några Gäddmadamen till dig och du får fritt hållfasthetstesta dem, om du inte är nöjd krediterar jag medföljande faktura. Du får gärna kolla in mina omdömen på Tradera http://www.tradera.com/MyTradera/Fee...x?ftgnr=892864, har där nu över 10000 avslutade affärer utan en endaste missnöjd kund.

Jojjen82, vill du personligen komma och träffa mig så hoppas jag vara på den fina mässan Höglandsfiskarna arrangerar i Nässjö i slutet av mars. Utöver det kommer vi finnas på plast både på Vildmarksmässan och Sportfiskemässan.

MVH
                    Tomas
                    dittdrag.se

Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
                    Men vad tror du om dom här exemplaren då? Kan det va en viss serie som blivit dålig?

Har tänkt beställa ett par men väntar på svar först. Lovade mig själv för ett tag sedan att inte köpa billiga wobblers men tycker ändå gäddmadamen ser otroligt lockande ut, men den måste ju hålla måttet och inte gå av om drömgäddan ger sig på den.

Kommentera

Drar mig till minnes när Zalt wobbler fick en dålig recension på en wobbler här på forumet, de kommenterade inte ens och kunden fick verkligen ingen ny wobbler. Cred till Tomas för bra svar!
                      Senast ändrad av SWE; 2014-01-20, 19:16.
                      >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman