Ugly Stik, men villken till trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugly Stik, men villken till trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tyvär menar vi inte samma spö deta är framtaget som trollingspö har även de som du menar med samma namn och det kan jag hålla med om det du skriver,men nu var det så att tråden var trolling spön så jag menar så klart BIG FISH TROLLING SPÖN.

BWD 1170 210cm 15-30lb
    BWD 1180 240cm 15-30lb

Obrytbar clear tip.
    Kraftigt rullfäste i grfit.
    Robusta spöringar i stål.
    Extralångt bekvämt ugly tuff framhandtag.
    Slitstarkt ugly tuff hantag med kryssbult och gummicap.
    Hållbar blank-throgh uppbyggnad
    Lämplig för alla varianter av trollingriggar.
    7års garanti

Kommentera

Ursprungligen postat av OrsaFiskecenter Visa inlägg
      Tyvär menar vi inte samma spö deta är framtaget som trollingspö har även de som du menar med samma namn och det kan jag hålla med om det du skriver,men nu var det så att tråden var trolling spön så jag menar så klart BIG FISH TROLLING SPÖN.

BWD 1170 210cm 15-30lb
      BWD 1180 240cm 15-30lb

Obrytbar clear tip.
      Kraftigt rullfäste i grfit.
      Robusta spöringar i stål.
      Extralångt bekvämt ugly tuff framhandtag.
      Slitstarkt ugly tuff hantag med kryssbult och gummicap.
      Hållbar blank-throgh uppbyggnad
      Lämplig för alla varianter av trollingriggar.
      7års garanti
      Hej igen "du namnlöse" hos Orsa Fiskecenter; De Shakespeare Ugly Stik Big Fish 7-fots BWD1170 och 8-fots BWD1180 jag själv sedan cirka tio år tillbaka använder vid vertikalt djuphavsfiske i Norge är båda spötyperna klassade 15-30 Lb, har 26 cm korta bakhandtag med kryssbutt och gummimuff samt 30 cm extra långa främre handtag. Klingorna är svarta med homogen, transparent spötopp och med 10 cm krysslindningar i blått, silver och svart framför de främre handtagen. Spöringar och toppöglor har rostfria inlägg. De Ugly Stik Big Fish jag nämner här är med sina långa främre spöhandtag speciellt framtagna hos Shakespeare för vertikalt djuphavsfiske, där man genom att flytta fram handen långt framför rullen lättare ska kunna pumpa och pressa upp en stor,tung fisk där nere i djupet. Visst skulle man kunna använda dessa Shakespeare Ugly Stik Big Fish djuphavsspön som planerboardsspön eller djupriggsspön.....men varför inte använda de senapsgula Ugly Stik Tiger och de svarta Ugly Stik Tiger Gold som är speciellt tillverkade att användas som downrigger- och planerboardsspön?
      Med vänlig fiskehälsning,
      Old Firehand
      (Leif Engström)
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Kommer troligen att bli 10st Gold tiger 8 fotare rakt av och på det så blir det 7000i Syncro på riggarna samt Daiwa SG47LCA på pulkorna

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          men varför inte använda de senapsgula Ugly Stik Tiger och de svarta Ugly Stik Tiger Gold som är speciellt tillverkade att användas som downrigger- och planerboardsspön?
          Med vänlig fiskehälsning,
          Old Firehand
          (Leif Engström)
          Dom här senapsgula ugly stick tiger finns dom att köpa och var går dom att få i isåna fall?

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

senapsgula, sinappi

har sett dem i finska webshoppar, om du vill så kan jag kolla upp det igen när tid finnes..

skitfiske

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            Dom här senapsgula ugly stick tiger finns dom att köpa och var går dom att få i isåna fall?
            Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Såg häromdagen att dom hade dom i www.sundbybergssportfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg

Då kommer du dundrade över viken till Åland i vår då?, på lite trolling?
                Bara att komma över och ta rygg så skall du få se på rullskrik...

Skitfiske.
                Ja när man ändå är halvägs över så kan man ju åka lite till

Kommentera

Hej lånar tråden lite.

Om man nu vill ha ett shakespear Ugly Stik trolling spö, men inte ska ha det till fiske efter Stora laxar utan ska använda det till insjötrolling efter gös och gädda med paravaner ( great light och great white), vilket ska man då välja. Någon som har något bra tips?

Kommentera

Hej Lennart "Team Char" Pettersson och God Fortsättning på det nya året!

Berkley har ju 2007-2008 köpt företaget Shakespeare, vilket i klartext innebär att Shakespeare sedan förra året säljs genom ABU Garcia här i Sverige. I ABU´s senaste Napp & Nytt 2009, om du bläddrar bakifrån, hittar du PENN och Shakespeare. på 7:e sidan bakifrån i Napp & Nytt 2009 under Båt- och Trollingspön. Här hittar du tre längder av de senapsgula Ugly Stik Tiger 6´6" 198 cm, 7´ 213 cm och mitt eget favorittrollingspö 8´ 240 cm. nu på måndag kan du gå in till Cykel & Mopedhandlaren (min genom tiderna största Heddon Moss Boss-kund) i Skellefteå och be honom köpa hem 12 - 14 st 8 fots Shakespeare Ugly Stik "Sinappia" trollingspön åt dig. De kan ju vara bra att ha minst två i reserv när någon Stor Lax sliter spöt ur händerna på dig.
                    Go for the Giant Salmons!
                    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av segustavssmp Visa inlägg
                      Hej lånar tråden lite.

Om man nu vill ha ett shakespear Ugly Stik trolling spö, men inte ska ha det till fiske efter Stora laxar utan ska använda det till insjötrolling efter gös och gädda med paravaner ( great light och great white), vilket ska man då välja. Någon som har något bra tips?

Hej Magnus Gustavsson; Jag brukar skriva här på FiskeSnack om Gös-Ullas och mitt trollingfiske efter Gös på Mälarens "Enskilda Frivatten" ute på Norra Björken.

Vi använder även här 10 st av våra gamla, senapsgula 8-fots Ugly Stik Tiger BWD220080. "De har en djup, utpräglad parabolisk aktion och passar lika bra vid trolling med sidoparavaner, sidospön, djupriggar som med planerboardsspön.

Go for the Big Walleyes!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman