Scotty.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scotty.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
    Många intressanta saker på dem bilderna, hmmmmm tror jag måste ta en ny resa upp till dig Lennart............ E du hemma efter midsommar?
    Helgen efter midsommar Tor-Lör är jag troligtvis på Hornavan på tävling men annars är jag hemma eller på havet

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ja, ja vet, det har du ju redan bevisat, hehehe

Scottys diameter är 1 1/4" d.v.s. ca 31,75 mm så den borde passa perfekt.
      TAMTAM, kan du skicka över ett par til mig
      Äh den jäveln har bara stora öron och tur där på Bornholm (samt en mycket bra waypoint!) OBS magic retas bara mycket imponerad utan tvekan både runner up och vinnare som sagt mycket bra gjort den waypointen är inte dum! mvh

Flodström vet ej om scottys bomvinkel är densamma som Cannons dessa svetsas i en jigg jag gjort speciellt för Cannon dock allt arbete göres av andra därav blir de inte gratis långt därifrån men visst går de att ordna med rätt håldia om du är intresserad dock titta på Lennarts konstruktion blir nog billigare och sitter nog lika säkert dessutom behöver du inte köpa tuber och klämmor.
      Dock vad gäller dina spöhållare på riggarna se till att de svänger med riggen dvs är monterade på och följer med samt är pansarstarka detta kostar men är en engångsutgift och du behöver inte bry dej mer det bara funkar bra och säkert.... det gäller att eliminera felkällor så mycket som möjligt mvh
      PS och då borde väl original 1116 hållaren vara bra ser vettig ut i alla fall, vet ej hur den sitter men borde vara monterad mellan fäste och snurra, där är en bommonterad bättre då den alltid följer med rigg ifråga då den tas bort, ungefär som Lennarts och min då.
      Senast ändrad av TAMTAM; 2009-12-17, 18:24.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        http://www.berrysbait.com/products.a...&type=Electric
        Har Scotty riggar utan propack 1105 är utan swivel och 1106 är med. Har köpt flera riggar från dom.

Jag gjorde av en avgas klämma en dubbla spöhållare till mina manuella riggar finns några bilder här
        Hmmm. Dem riggarna är utan den plattan som spöhållarna är monterade på. Behöver den för att kunna montera nya hållare ev. Men kan i.o.f. klara mig utan om inte... Kan bli knepigt att montera alla spöhållare på bommen i första omgången. Måste prova ut div. lösningar först, hehehe

Det var dyrt på den siten du länkade till Lennart. Får ett par kompletta Propack 1116 för 470 USD st på Alltackle (940 USD/paret) och jag har handlat av dem förr. ca 200 USD i frakt så det tjänar man en hel del på.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Hmmm. Dem riggarna är utan den plattan som spöhållarna är monterade på. Behöver den för att kunna montera nya hållare ev. Men kan i.o.f. klara mig utan om inte... Kan bli knepigt att montera alla spöhållare på bommen i första omgången. Måste prova ut div. lösningar först, hehehe

Det var dyrt på den siten du länkade till Lennart. Får ett par kompletta Propack 1116 för 470 USD st på Alltackle (940 USD/paret) och jag har handlat av dem förr. ca 200 USD i frakt så det tjänar man en hel del på.
          Var inte för priset jag länkde dit utan för att visa att det går att köpa bara riggar utan tillbehören
          Jag har över ett par dubbla orginal spöhållare till Scotty som du kan få billigt

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            Var inte för priset jag länkde dit utan för att visa att det går att köpa bara riggar utan tillbehören
            Jag har över ett par dubbla orginal spöhållare till Scotty som du kan få billigt
            Säger så här Flodström be Lennart tillverka två par dubbla av hans konstruktion och skit i originalen, ser riktigt bra och stabilt ut, dessutom som sagt de följer alltid med riggen vid förvaring och svänger dessutom med denna vid fiske. mvh

Kommentera

Lennart glöm inte pulverlacken brukar vara skitbilligt och blir väldigt bra mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Lennart glöm inte pulverlacken brukar vara skitbilligt och blir väldigt bra mvh
                Om man inte gör allt i syrafast och glasblästrar då behövs ingen lack

Kommentera

Blev slutligen 254 modellen, den rostfria. Helsike va dyrt det blev slutligen, 225SEK/st per förlängare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                  19 svar
                  808 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman