Ursprungligen postat av Flodström
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Scotty.com
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggJa, ja vet, det har du ju redan bevisat, hehehe
Scottys diameter är 1 1/4" d.v.s. ca 31,75 mm så den borde passa perfekt.
TAMTAM, kan du skicka över ett par til mig
Flodström vet ej om scottys bomvinkel är densamma som Cannons dessa svetsas i en jigg jag gjort speciellt för Cannon dock allt arbete göres av andra därav blir de inte gratis långt därifrån men visst går de att ordna med rätt håldia om du är intresserad dock titta på Lennarts konstruktion blir nog billigare och sitter nog lika säkert dessutom behöver du inte köpa tuber och klämmor.
Dock vad gäller dina spöhållare på riggarna se till att de svänger med riggen dvs är monterade på och följer med samt är pansarstarka detta kostar men är en engångsutgift och du behöver inte bry dej mer det bara funkar bra och säkert.... det gäller att eliminera felkällor så mycket som möjligt mvh
PS och då borde väl original 1116 hållaren vara bra ser vettig ut i alla fall, vet ej hur den sitter men borde vara monterad mellan fäste och snurra, där är en bommonterad bättre då den alltid följer med rigg ifråga då den tas bort, ungefär som Lennarts och min då.Senast ändrad av TAMTAM; 2009-12-17, 18:24.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inlägghttp://www.berrysbait.com/products.a...&type=Electric
Har Scotty riggar utan propack 1105 är utan swivel och 1106 är med. Har köpt flera riggar från dom.
Jag gjorde av en avgas klämma en dubbla spöhållare till mina manuella riggar finns några bilder här
Det var dyrt på den siten du länkade till Lennart. Får ett par kompletta Propack 1116 för 470 USD st på Alltackle (940 USD/paret) och jag har handlat av dem förr. ca 200 USD i frakt så det tjänar man en hel del på.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggHmmm. Dem riggarna är utan den plattan som spöhållarna är monterade på. Behöver den för att kunna montera nya hållare ev. Men kan i.o.f. klara mig utan om inte... Kan bli knepigt att montera alla spöhållare på bommen i första omgången. Måste prova ut div. lösningar först, hehehe
Det var dyrt på den siten du länkade till Lennart. Får ett par kompletta Propack 1116 för 470 USD st på Alltackle (940 USD/paret) och jag har handlat av dem förr. ca 200 USD i frakt så det tjänar man en hel del på.
Jag har över ett par dubbla orginal spöhållare till Scotty som du kan få billigt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggVar inte för priset jag länkde dit utan för att visa att det går att köpa bara riggar utan tillbehören
Jag har över ett par dubbla orginal spöhållare till Scotty som du kan få billigtI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggLennart glöm inte pulverlacken brukar vara skitbilligt och blir väldigt bra mvh
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
808 visningar
0 gillar