Scotty.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scotty.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rös när jag så denna konstruktion första gången... http://www.scotty.com/fishing-gear-e...older-tree.htm

Betänk att du har ett översta spö riggat med något för hård broms när laxen smäller på! Själva bommen håller nog, men hävet mot mtrlet under fästet lär ryka världens väg vid minsta felmontering dvs klenmontering. Naturens lagar skall aldrig underskattas!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Du har kanske rätt i det första här i ditt inlägg
      Jag var bara ute efter en saklig beskrivelse på vad som gick galet i ditt fall Magic, ingen kritik på nått vis. Dessutom så hade jag redan bestämt att köpa ett par 1117 innan din info. om 1117 kom upp här, så saken blev ju högaktuell för min del.

Blir antagligen 1116 igen och sparar därmed några kronor. Kanske köper jag några Cannon-hållare i stället eller tillverkar egna i syrafast. Får se vad som kan passa på Scottyriggarna?
      Köp riggarna utan piedestaler och spöhållare och köp istället det från http://www.lorentsmarin.se/

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Hej Lennart.
        Jo jag har faktiskt kikat på deras grejor många gånger. Intressanta saker dem utveklar där på L.M.

Men jag tror inte att riggarna säljs utan piedestalerna. Har i varje fall inte sett det någonstans. Man får ju med hela skiten inkl. spöhållarna som jag inte gillar nått vidare. Piedestalerna är i.o.f. ganska allright

Jag får se vad jag kan hitta på nätet av fabrikat/lösningar och ideer.......
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Helt med dej Magic man ser direkt att de förlängningarna inte kan vara bra, man flyttar upp infästningen av spöt (och varför då!) blir väldig och onödig hävarm på infästningen vid botten på piedelstalen.
          Den vanliga dubbla Scotty spöhållaren bör vara klart bättre
          Det fanns en kraftig hållare från Vector till Cannon förr som kanske kunde vara något.
          Vad är den nedre bom diametern på Scotty.
          Kolla bilden dessa låter jag tillverka för Cannon som ersättning för den värdelösa plastbiten till de dubbla spöhållarna går att anpassa till vilken rördia. som helst naturligtvis ett par tuber och clamps från Cannon och de passar allt.
          Sitter skitbra faktiskt och håller längre än bommen.
          Senast ändrad av TAMTAM; 2009-12-17, 06:57.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Aluminium
            Bifogade filer
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
              Du har kanske rätt i det första här i ditt inlägg
              Jag var bara ute efter en saklig beskrivelse på vad som gick galet i ditt fall Magic, ingen kritik på nått vis. Dessutom så hade jag redan bestämt att köpa ett par 1117 innan din info. om 1117 kom upp här, så saken blev ju högaktuell för min del.

Blir antagligen 1116 igen och sparar därmed några kronor. Kanske köper jag några Cannon-hållare i stället eller tillverkar egna i syrafast. Får se vad som kan passa på Scottyriggarna?
              E lugnt, jag tog det inte som kritik. Å skulle jag gjort det så hade jag gett igen genom att fiska röven av dig på Bornholm.
              /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                Rös när jag så denna konstruktion första gången... http://www.scotty.com/fishing-gear-e...older-tree.htm
                Nu är du väl lite orättvis, den där skulle funka grymt bra att ha som adventsljusstake.
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  E lugnt, jag tog det inte som kritik. Å skulle jag gjort det så hade jag gett igen genom att fiska röven av dig på Bornholm.
                  Ja, ja vet, det har du ju redan bevisat, hehehe

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Kolla bilden dessa låter jag tillverka för Cannon som ersättning för den värdelösa plastbiten till de dubbla spöhållarna går att anpassa till vilken rördia. som helst naturligtvis ett par tuber och clamps från Cannon och de passar allt.
                  Sitter skitbra faktiskt och håller längre än bommen.
                  Scottys diameter är 1 1/4" d.v.s. ca 31,75 mm så den borde passa perfekt.
                  TAMTAM, kan du skicka över ett par til mig
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Har Scotty riggar utan propack 1105 är utan swivel och 1106 är med. Har köpt flera riggar från dom.

Jag gjorde av en avgas klämma en dubbla spöhållare till mina manuella riggar finns några bilder här

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Många intressanta saker på dem bilderna, hmmmmm tror jag måste ta en ny resa upp till dig Lennart............ E du hemma efter midsommar?
                      Mvh Flodström
                      Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      810 visningar
                      0 gillar