Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
    min tråd spårar ur känner jag...hehe
    Hahaha jo lite fast å andra sidan finns det ju nu riktigt mycket bra info i denna tråd, för övrigt är jag riktigt nöjd med mina manuella Scotty Longarm

Har sett att Lorentz Marin har svirvel base till både Cannon och Scotty, nån som har koll på hur dom är? Kanske är bra alternativ till Cannons dåliga i plast om dom går att få i svart.

Nackdelen med Scottys elriggar är väl att dom är så jävla snabba i starten, hade varit bra med två lägen på knappen så man kan smyga upp den sista biten. Annars är dom väl stabilt byggda rakt igenom.
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
      Hehehe skojar du eller.

Det endast som fattas är några underbetalade barnarbetare som tagit fram råvaror till riggarna :-)

haha precis..Jo Kjelle jag tänkte komma ner till oskarshamn på fredag kanske..Jari tipsa mig om att handla beten mm av dig..hehe
      Senast ändrad av jotho; 2009-09-09, 12:35.

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
        Hahaha jo lite fast å andra sidan finns det ju nu riktigt mycket bra info i denna tråd, för övrigt är jag riktigt nöjd med mina manuella Scotty Longarm

Har sett att Lorentz Marin har svirvel base till både Cannon och Scotty, nån som har koll på hur dom är? Kanske är bra alternativ till Cannons dåliga i plast om dom går att få i svart.

Nackdelen med Scottys elriggar är väl att dom är så jävla snabba i starten, hade varit bra med två lägen på knappen så man kan smyga upp den sista biten. Annars är dom väl stabilt byggda rakt igenom.

ja föra fasen..allt och lite till om riggar står ju här nu..och mycket goda råd ..=)

Kommentera

• Jag har hört att alla som gillar Cannon är nazister.
          /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
            För övrigt en suveren rigg, men just det du pekar på, den snabba starten har jag irriterat mig på länge. Just när loden är nästan i vattenytan så vill man smyga upp loden så inte wirelåsningen far upp i topptrissan og loden studsar runt i "ryckutjämnaren". Håller på att jobba med saken (en PWM-motordrive). Får se om jag får det till. I så fall blir den till salu, hehe
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

• Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
              Bios är agent för Scotty i Sverige och om du köper Scotty produkter för att sälja vidare så är det parallell import och brott mot importlagen. Bios är mycket aktiva med anmälningar och stämningar på dom som håller på med sådant. Du kanske tjänar en liten summa på olaglig import men rättegången och kostnaderna som följer blir säkert mycket mer än du tjänade.
              Jag säljer Scotty via Bios men ingen vill beställa från mig. Dem får billigare riggar från andra butiker.
              Att jag hjälper till att ta hem en rigg från butik i USA på order från en privat i Sverige kan för helv.... inte vara olagligt häller, men du menar alltså det (jobbar du i butik kanske?)

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
              Flodström har emigret til Norge for mange år siden og her er paralellimport lovlig.
              Tack Scuirus. Tror det är samma regelverk i hela EU-regionen

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
              min tråd spårar ur känner jag...hehe
              Helt enig med dig, men massor med intressanta fakta om riggar, priser och inte minst inköpsställen................
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                Jag har hört att alla som gillar Cannon är nazister.
                Så här stolt har jag inte varit sen jag satt längst framme vid scenen på "kvinnor kan"-mässan i just Västerås.

Flame on!
                Kjelle, jag har skickat PM på ditt forum.
                Behöver ett antal båtar till sista helgen denna månad i dina trakter.

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  Jag har hört att alla som gillar Cannon är nazister.
                  Tror detta är för att vinkeln på bommen anses vara "rätt" inom dessa kretsar.
                  Kolla bild, ca 32 grader snett uppåt.

Är det så att någon har lite svårt med humor så lär nog dessa svara rätt snabbt.
                  Senast ändrad av Kjellzen; 2009-09-09, 13:45.
                  Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                  http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
                    haha precis..Jo Kjelle jag tänkte komma ner till oskarshamn på fredag kanske..Jari tipsa mig om att handla beten mm av dig..hehe
                    Hojta till bara, jag åker iväg på trollingträff på Öland imorn men lämnar ett lass flashers o lite andra småsaker hos Jari.

/Kjelle
                    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
                      Tror detta är för att vinkeln på bommen anses vara "rätt" inom dessa kretsar.
                      Kolla bild, ca 32 grader snett uppåt.

Är det så att någon har lite svårt med humor så lär nog dessa svara rätt snabbt.

haha klockren bild...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      816 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman