Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
    En av anledningarna till dem höga priserna här hemma är alla mellanhänder som skall mättas. Over there så säljs produkten direkt till kund via butiken som importerat varan, eller som har köpt den direkt från fabriken. Ibland säljs produkten av fabriken direkt till kunden som kan vara privatperson (som med Big Jon t.ex.)

Här hemma är det generalagenter, importörer, återförsäljare, ja jag vet inte vad dom heter äns som klaskar på än det ena än det andra pålägget.

Ta Bios som exempel, Fick deras nettokatalog!!?? 1116 propack för netto 5555kr/rigg. Säljs i vissa butiker för 7000:- Hur fan skall man tjäna pengar på det? Momsen/MVA är 1389 kr totalt 6949. Förtjänsten blir 51 kr om man skall kunna sälja överhuvudtaget. Importerar jag riggarna själv från "butiken" i USA (läs Alltackle) betalar jag ca ca 3900 netto för riggarna (inklusive frakt) Säljer jag dem til kund för runt 6500 kr st så tjänar jag i stället ca 1300/st minimum. Nånting är djäkla fel i det här landet.
    Bios är agent för Scotty i Sverige och om du köper Scotty produkter för att sälja vidare så är det parallell import och brott mot importlagen. Bios är mycket aktiva med anmälningar och stämningar på dom som håller på med sådant. Du kanske tjänar en liten summa på olaglig import men rättegången och kostnaderna som följer blir säkert mycket mer än du tjänade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Istället för att lyfta kan du använda Cannons viktindragare funkar skitbra slipper du iaf lyfta både bom och lod rakt upp bara dra in mot båtsida rekommenderas starkt.
      "Viktindragare" fungerar på alla djupriggar och man behöver inte köpa Cannons modell. Ett rep och vad som helst runt vajern funkar för att dra in lodet till båtkanten.
      Vajern blir kraftigt böjd och alla som har böjt en metallbit fram och tillbaka vet vad som händer till slut.
      Om din båt är mer än en meter bred så finns det ingen anledning att ha långa bommar. Enklast är att köra med korta bommar och då behöver man inte ha en swivelbase eller någon anordning för att dra in och få tag i vajern.
      Smarta lösningar som uppfällbarbom är inget att ha om man kör Cannon. Eller? vänta lite, har inte Cannon ett fäste som gör att du kan lyfta upp bommen? Det följer inte med riggarna men kan köpas som extra tillbehör. Det är säkert inget som man vill ha men vill man ha det så finns det att köpa för dom som inte förstår hur onödigt bra lösningar är.

Kommentera

• Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
        Du kanske tjänar en liten summa på olaglig import men rättegången och kostnaderna som följer blir säkert mycket mer än du tjänade.
        Flodström har emigret til Norge for mange år siden og her er paralellimport lovlig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Den här gillar jag!

"Djupriggar, båtar, bilar, sportfiskeutrustning och allt annat skall handlas i Sverige så att vi kan rädda så många jobb som möjligt."

Du menar då handlar jobb antar jag för inte ett skit av det tillverkas i SWEDEN utom möjligen bilen och vissa båtar då.
          Där har jag tagit mitt ansvar dvs Volvo för arbetstillfällena inom landet.
          Vad gäller båten blev det Finland för att den passade mej bättre än något svenskt.
          I övrigt finns inte mycket svensktillverkat i den här branschen direkt. mvh
          PS låt oss veta vilken bil DU kör!
          Du gillar det men du fattar inte mitt inlägg.
          Gå till din närmaste livsmedelsbutik och fråga efter var apelsiner finns. Följ med butiksbiträdet och fråga om en Svensk arbetare har packat upp dom och varifrån dom kommer. Är dom inte odlade i Sverige så be butiksbiträdet att hämta butikschefen och fråga honom varför dom inte har svenska apelsiner. Efter att du har fått ett svar så kan du be dom att dra åt skogen och önskar att dom går i konkurs för att du skall importera apelsiner själv mycket billigare för att du vet att det är mycket billigare i Florida och Kalifornien.
          Fy på svenskar som säljer utländska varor och försöker tjäna pengar på det.
          Vad är det som händer i det här landet nuförtiden?

Kommentera

Om din båt är mer än en meter bred så finns det ingen anledning att ha långa bommar.
            Svada!

Spännande att köra fyra stycken kortbom riggar med de undervattenströmmar vi har utanför Öland, Även med två riggar är störst spridning att föredra om man fiskar i strömt vatten.
            Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
            http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

"Viktindragare" fungerar på alla djupriggar och man behöver inte köpa Cannons modell. Ett rep och vad som helst runt vajern funkar för att dra in lodet till båtkanten.
              Vajern blir kraftigt böjd och alla som har böjt en metallbit fram och tillbaka vet vad som händer till slut.
              Om din båt är mer än en meter bred så finns det ingen anledning att ha långa bommar. Enklast är att köra med korta bommar och då behöver man inte ha en swivelbase eller någon anordning för att dra in och få tag i vajern.
              Smarta lösningar som uppfällbarbom är inget att ha om man kör Cannon. Eller? vänta lite, har inte Cannon ett fäste som gör att du kan lyfta upp bommen? Det följer inte med riggarna men kan köpas som extra tillbehör. Det är säkert inget som man vill ha men vill man ha det så finns det att köpa för dom som inte förstår hur onödigt bra lösningar är.
              Du vi har nog skilda åsikter på det mesta, vad gäller spridning på riggarna varför använder du inte bara en rigg då?????om du tycker långa bommar är idiotiskt!
              Vajern blir kraftigt böjd av viktindragare??????? och vad fan blir den att rulla över topptrissan då kanske??????
              Använd ingen swivelbase om du inte gillar dem själv tycker jag de är mycket bra och skulle aldrig vara utan dem för jag vet vilka som håller!
              Bomuppfällning får du gärna syssla med om du gillar detta, totalt idiotiskt enligt min åsikt.
              Jag monterar mina riggar i bekväm höjd direkt.
              Du ska veta att Cannons uppfällbara ofta är till för att stora USA båtar inbackade med aktern mot bryggan tvingas fälla upp dessa är ofta permanent monterade och om nedfällda så får folk svårt att passera bakom utan att springa på grejorna.
              Om folk läser mina inlägg vad jag gillar får de själva bilda sej en uppfattning om det passar dem eller inte!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Du gillar det men du fattar inte mitt inlägg.
                Gå till din närmaste livsmedelsbutik och fråga efter var apelsiner finns. Följ med butiksbiträdet och fråga om en Svensk arbetare har packat upp dom och varifrån dom kommer. Är dom inte odlade i Sverige så be butiksbiträdet att hämta butikschefen och fråga honom varför dom inte har svenska apelsiner. Efter att du har fått ett svar så kan du be dom att dra åt skogen och önskar att dom går i konkurs för att du skall importera apelsiner själv mycket billigare för att du vet att det är mycket billigare i Florida och Kalifornien.
                Fy på svenskar som säljer utländska varor och försöker tjäna pengar på det.
                Vad är det som händer i det här landet nuförtiden?
                Ja just det fick inget svar på vilken bil du kör förresten om du fortsätter gapa tala om det först för övrigt lägger jag ned all diskussion med dej den kommer bara urarta mvh
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Det är något som är lite fishyfishyfishyfishy med vissa inlägg.
                  Du vet om att Cannon är världens kanske största varumärke angående djupriggar va?
                  Hade de varit så dåliga som du försöker ge sken av kanske de inte hade blivit det.

För de allra flesta här är det mer en fråga om tycke och smak. Båda funkar alldeles utmärkt och det ni gör nu är jämför Nikon med Canon bland kameror, eller Mersa, BMW och Audi av de tyska bilarna.
                  Lägg ner, det är bra grejer alltihop.
                  Jag har själv varit märkesbög men med växande ålder och erfarenhet inser man att det finns fördelar och nackdelar med allt.
                  Och att man kan ha sönder det mesta vid felaktig användning.
                  Är Volvo en svensk, amerikansk eller kinesisk bil? Det är frågan =)
                  Beror det i så fall på årsmodellen?
                  Min kompis som bor i Skövde påstår att han skruvat ihop motorn i alla fall. ;-)

Kommentera

• min tråd spårar ur känner jag...hehe

Kommentera

• Hehehe skojar du eller.

Det endast som fattas är några underbetalade barnarbetare som tagit fram råvaror till riggarna :-)
                      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      816 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman