Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
    Tack Flodström för många bra tips..blev lite klokare känner jag..
    Your welcome

Cannons snurrplatta finns ju oxå i rostfritt-syrafast. Så om det är plastvarianten som brukar ryka, byt till metallvariante/eller beställ den med riggarna om köp av Cannon.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
      Vågar du handla från utlandet så kan du köpa nya Cannon MAG 5HS från Danmark billigt, två för 8000:-

Ett intressant förslag, dessa är nämligen identiska med Mag 10HS på alla sätt utom att plast lågprofilssnurrbasen inte ingår i priset (men monteringsklossen ovanpå basen gör det ) samt att den har kort inte teleskopisk bom.
      Dock den bom den har är identisk med telebommens första bit vilket betyder att du kan köpa de delar som behövs som reservdelar i framtiden för att göra teleskopisk bom av den.
      Att plast snurrplattan inte ingår är ingen förlust finns bättre grejor själv skulle jag aldrig använda den under mina riggar utan välja den visserligen dyra men pålitliga rostfria Cannon snurrbasen finns som tillbehör hos bla Fish307.com.
      Eller som Magic skriver så köper du helt enkelt Scotty allt är en smaksak i slutänden!
      Senast ändrad av TAMTAM; 2009-09-03, 16:41.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Behövs inget Jetcarrier beställ från Fish307.com direkt de är vana vid svenskar, inga problem.
        Nja... TAMTAM, det fina med JetCarrier är att dem gör HELA jobbet, d.v.s. importerar, tullar och levererar till kund i Scandinavia utan extra avgifter. Vilka andra gör det ?

Frakten till Linden i New Jersey är vanligtvis gratis vid större köp och då blir det inga extra kostnader där häller.

Dessutom så har dem en fin shipping-calkulator för sina FLYG eller BÅT-frakter och dem stämmer så du blir inte överraskad.
        Senast ändrad av Flodström; 2009-09-03, 16:40.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
          Nja... TAMTAM, det fina med JetCarrier är att dem gör HELA jobbet, d.v.s. importerar, tullar och levererar till kund i Scandinavia utan extra avgifter. Vilka andra gör det ?

Frakten till Linden i New Jersey är vanligtvis gratis vid större köp och då blir det inga extra kostnader där häller.

Dessutom så har dem en fin shipping-calkulator för sina FLYG eller BÅT-frakter och dem stämmer så du blir inte överraskad.
          Märkligt, min erfarenhet av sådan service är att den kostar bra med pengar men visst kan jag ha fel!
          Köper du från Fish307 räkna med tull/momsen och den tillkommer på både frakt och vara samt en pappersavgift för nöjet att skattbelägga dej.
          PS det är alltid möjligt att beställa en "qoute" som inkluderar frakt för paketet över hit, när det sedan anländer tar statens avgifter vid, dessa kan inte avsändaren göra något åt om han följer lagen dvs anger det fulla värdet på paketet.
          Om du skulle vara intresserad av en prisuppgift, ta noga reda på EXAKT vad du vill beställa så kan jag begära en som inkluderar flygfrakt hit.
          Vidarebefordrar returmejlet direkt till dej
          På denna summa samt aktuell kurs kan man sedan lätt beräkna den slutgiltiga kostnaden när de är hemma på köksbordet.

Kommentera

Märkligt, min erfarenhet av sådan service är att den kostar bra med pengar men visst kan jag ha fel!
            Köper du från Fish307 räkna med tull/momsen och den tillkommer på både frakt och vara samt en pappersavgift för nöjet att skattbelägga dej.
            PS det är alltid möjligt att beställa en "qoute" som inkluderar frakt för paketet över hit, när det sedan anländer tar statens avgifter vid, dessa kan inte avsändaren göra något åt om han följer lagen dvs anger det fulla värdet på paketet.
            Om du skulle vara intresserad av en prisuppgift, ta noga reda på EXAKT vad du vill beställa så kan jag begära en som inkluderar flygfrakt hit.
            Vidarebefordrar returmejlet direkt till dej
            På denna summa samt aktuell kurs kan man sedan lätt beräkna den slutgiltiga kostnaden när de är hemma på köksbordet.
            Det vore kanon skyst TAMTAM om det inte är till besvär...är intresserad av 2st
            Propack 60 Electric
            Model 1116 60" Telescoping Boom

i så fall...va tror du om dom?

MvH Johan
            Senast ändrad av jotho; 2009-09-03, 18:46.

Kommentera

Ok Flodström lägger mej platt efter det svaret ta hand om honom väl han har uppenbarligen sett ljuset!

Kommentera

Ok Flodström lägger mej platt efter det svaret ta hand om honom väl han har uppenbarligen sett ljuset!

Förlåt TAMTAM inlägget var till dig skrev fel namn...
                Senast ändrad av jotho; 2009-09-03, 18:47.

Kommentera

Det fina med JetCarrier: dem beräknar aldrig moms (eller norsk MVA) på fraktkostnaden. Dessutom tar dom inget ekstra för att förtulla och moms-beskatta produkten. Så det är en del att tjäna in där för som du säger, andra beräknar moms på fraktkostnaden (nåt jag tycker er jäkla mysko).

Man kan själv gå in i deras shipping-calkulator och då vet man totala kostnaden för frakten sen är det bara att lägga till 25% på varan så har man totalkostnaden. Enklare kan det inte bli.

Men, ibland så är det andra sätt att frakta varer från USA som blir billigare än JetCarrier. Det får man som sagt undersöka före man köper och beställer en vara. Ett exempel är Alltackle som skickar snabbt och billigt (men då åker man på tull/moms på frakten lik förbannat..........
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
                    Det vore kanon skyst TAMTAM om det inte är till besvär...är intresserad av 2st
                    Propack 60 Electric
                    Model 1116 60" Telescoping Boom

i så fall...va tror du om dom?

MvH Johan
                    Hej Johan!
                    Jag kan kolla lite priser och fraktkostnader imorn, eller som senast under helgen.
                    Om du köper de tidigt nästa vecka så har du de hemma onsdagen veckan efter.

/Kjelle
                    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
                      Hej Johan!
                      Jag kan kolla lite priser och fraktkostnader imorn, eller som senast under helgen.
                      Om du köper de tidigt nästa vecka så har du de hemma onsdagen veckan efter.

/Kjelle
                      Tjena Kjelle

blir kanon du får gärna kolla det totala priset på två Cannon unitroll 10 för skjo skulle ..Du tar det när du har tid och lust..okej dä går så fort..Får man föra över pengarna direkt?

MvH Johan
                      Senast ändrad av jotho; 2009-09-04, 10:29.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      809 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman