Ursprungligen postat av jotho
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka Djupriggar ska jag köpa?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggMitt bästa tips är: från Kjelle!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inläggOm alla gör likadant så kommer det inte att finnas några bilfirmor, båtfirmor, sportfiskebutiker eller grossister i dom branscher kvar i Sverige. Alla jobb som finns i dom branscherna försvinner.
En sak som är kortsiktig positivt blir att alla som blir arbetslösa kommer att få mer tid till att fiska. Mindre roligt blir det när A-kassan tar slut och man blir hänvisad till Socialan. Då får man sälja sina båtar, bilar och fastigheter innan man kan få ersättning.
Annars kan man försöka få uppehållstillstånd i USA, flytta dit och hoppas att få anställning på Fish307.
Djupriggar, båtar, bilar, sportfiskeutrustning och allt annat skall handlas i Sverige så att vi kan rädda så många jobb som möjligt.
Mer och mer folk har börjat att inse att att handla från andra områden än Sverige är enkelt och dessutom betydligt billigare så det blir nog svårare för varje år som går att ta ut dom överpriser som är nu och samtidigt överleva som handlare...
Kommentera
-
big jon!
Kör med el riggar från big jon,har aldrig gjort mig besviken,dessutom slipper man vinande vajrar,dessutom kan man höja riggen med en hand(sätta på blylod,stacker etc)cannon sitter fast vilket är ett minus i mina ögon,cannons riggar kan även spricka i veven och i bomfästet
LEOS jakt o fiske kumla säljer big jon till bra priser.
mvh micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inläggOm avsändaren i USA skriver ett mindre belopp än det riktiga värdet så begår den FEDERAL BROTT! Det kan leda till fängelse. Då blir din kompis i USA inte så glad.
Om man tar emot en försändelse med felaktigt för lågt värde i Sverige så är det smuggling och kan leda till åtal, rättegång och böter plus att försändelsen blir beslagtagen.
Risken att åka fast är liten men den finns.
Att skryta på att jag hade mottagit "nästan truckstora kartonger utan en spänn i betalning", och erkänner brottet på ett internet forum är inte något som jag inte skulle vara stolt över.
Om man har råd att köpa en trolllingbåt så borde man ha råd att köpa trollingutrustning ifrån ett svenskt företag.
Du får ursäkta men jag kände inte för att påtala den ibland slappa hanteringen men jag antar DU hade gjort det mvh
Du låter lite som Firehand här tycker jag, det är inget brott att handla där man får rätt pris eller utomlands om detta passar bättre, kallas för en fri värld.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Den här gillar jag!
"Djupriggar, båtar, bilar, sportfiskeutrustning och allt annat skall handlas i Sverige så att vi kan rädda så många jobb som möjligt."
Du menar då handlar jobb antar jag för inte ett skit av det tillverkas i SWEDEN utom möjligen bilen och vissa båtar då.
Där har jag tagit mitt ansvar dvs Volvo för arbetstillfällena inom landet.
Vad gäller båten blev det Finland för att den passade mej bättre än något svenskt.
I övrigt finns inte mycket svensktillverkat i den här branschen direkt. mvh
PS låt oss veta vilken bil DU kör!Senast ändrad av TAMTAM; 2009-09-08, 19:08.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inläggEller så får dom bita i det sura äpplet och sänka priserna till en internationell nivå och överleva.
Mer och mer folk har börjat att inse att att handla från andra områden än Sverige är enkelt och dessutom betydligt billigare så det blir nog svårare för varje år som går att ta ut dom överpriser som är nu och samtidigt överleva som handlare...
Dessutom är Norden en mycket liten marknad för grejor av denna typen jämfört exv. med USA då blir det högre priser.
När ni ser ett pris i USA tänk på att detta är alltid satt UTAN sales tax/USAmoms inräknad, denna tillkommer (vid kassan) vid köp över disk enligt delstatens tax regler.
Märkligt nog om grejorna beställs per post från delstat till annan går taxen bort helt ungefär som att köpa från dalarna till Stockholm på postorder ingen moms alls men Dalarna är ingen delstat men så funkar det där, riktigt skumt.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mwikstrom Visa inläggKör med el riggar från big jon,har aldrig gjort mig besviken,dessutom slipper man vinande vajrar,dessutom kan man höja riggen med en hand(sätta på blylod,stacker etc)cannon sitter fast vilket är ett minus i mina ögon,cannons riggar kan även spricka i veven och i bomfästet
LEOS jakt o fiske kumla säljer big jon till bra priser.
mvh micke
www.torebodatrolling.seI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inläggEller så får dom bita i det sura äpplet och sänka priserna till en internationell nivå och överleva.
Sanningen är att du inte tjänar mycket längre på att gå utomlands normalt.
Som Kjelle skriver finns fortfarande stor skillnad på båtmotorer jämfört med Florida men då ska du gå igenom hela proceduren det medför.......och hoppas på en låg dollar annars är vinsten marginell och mycket jobb.
Vissa grejor specialgrejor mycket smala här kan man göra klipp på men inte annars så länge dollarn står i denna nivå.
Upptäck USA Ebay där finns chansen till klipp av och till men även detta minskar hela tiden viktigt är att du kan uttrycka dej bra på engelska.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
En av anledningarna till dem höga priserna här hemma är alla mellanhänder som skall mättas. Over there så säljs produkten direkt till kund via butiken som importerat varan, eller som har köpt den direkt från fabriken. Ibland säljs produkten av fabriken direkt till kunden som kan vara privatperson (som med Big Jon t.ex.)
Här hemma är det generalagenter, importörer, återförsäljare, ja jag vet inte vad dom heter äns som klaskar på än det ena än det andra pålägget.
Ta Bios som exempel, Fick deras nettokatalog!!?? 1116 propack för netto 5555kr/rigg. Säljs i vissa butiker för 7000:- Hur fan skall man tjäna pengar på det? Momsen/MVA är 1389 kr totalt 6949. Förtjänsten blir 51 kr om man skall kunna sälja överhuvudtaget. Importerar jag riggarna själv från "butiken" i USA (läs Alltackle) betalar jag ca ca 3900 netto för riggarna (inklusive frakt) Säljer jag dem til kund för runt 6500 kr st så tjänar jag i stället ca 1300/st minimum. Nånting är djäkla fel i det här landet.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
816 visningar
0 gillar