Daiwa Sealine 47LCA vs Accudepth plus 47LC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Sealine 47LCA vs Accudepth plus 47LC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Sealine 47LCA vs Accudepth plus 47LC

Hej,

Under årens trollingäventyr har man hunnit testa och utvärdera en hel del olika rullar och det har resulterat i att jag just nu kör uteslutande med Sealine 47LC. Har hittills inte stött på någon rulle med den jämna och lättjusterade bromsen.

Är dock i behov av att komplettera rullparken med ytterligare ett par stycken och har sneglat lite på Accudepth 47LC. Är det någon som har erfarenhet av Accudepthen för tyngre Östersjö-lax trolling, och då gärna även kan jämföra med Sealinen!

Tack på förhand,
    /Andreas

Har fiskat med AD47LC i tre år men dock ingen östersjö lax har jag provat att drilla men några 10+ laxar i älven har det blivit inte riktigt samma grej då dom oftast inte gör så långa rusningar. Bromsen är jämförbar med SG rullarna men AD rullen är lite mera plastig och har bussningar.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
      Hej,

Under årens trollingäventyr har man hunnit testa och utvärdera en hel del olika rullar och det har resulterat i att jag just nu kör uteslutande med Sealine 47LC. Har hittills inte stött på någon rulle med den jämna och lättjusterade bromsen.

Är dock i behov av att komplettera rullparken med ytterligare ett par stycken och har sneglat lite på Accudepth 47LC. Är det någon som har erfarenhet av Accudepthen för tyngre Östersjö-lax trolling, och då gärna även kan jämföra med Sealinen!

Tack på förhand,
      /Andreas
      har inge edirekt erfarenhet av sg47:or men om jag var du skulle jag kika lite närmre på ambassadeur 7000 synkro med räknerverk, sjukt sköna rullar med grym knarr och riktigt bra invevningsförmåga, jävligt smidigt på djupriggarna att bara dra ett halvt varv bakåt så försvinner 75% av bromsverkan, sen känns de jävligt gedigna med sin tyngd. var själv inne på sg47or men har nu helt bestämt mig för ambor, sen att det är 10 års garanti gör ju inte saken sämmre.

Kommentera

Har själv haft Daiwa Sealine 47LCA och dom är bättre än Accudepth plus 47LC.

Men sålde mina Daiwor och bytte till ambassadeur 7000i lc syncro lite sämre knarr än daiwan men bromsen slår den med hästlängder så otroligt mjuk och jämn coh syncrofunktionen är suverän när grislaxen dunkar på.

Så mitt råd är köp 7000 i lc syncro.

Kommentera

Är det någon som har nån erfarenhet av Tica Seaspirit SS348C ?

Kommentera

Tack för kommentarer.
            Ang 7000 syncro, har kört med klassiska 7000 en hel del och dom ansåg jag inte håller öht... Bromsen ojämn och knarren dålig. Dock intressant att höra att syncron verkar ha blivit betydligt bättre. Dålig knarr är ju dock fortfarande ett minus... det vill man ju ha under trollingfisket när vinden viner!

Och så har det ju börjat komma in andra frågor och ev rekommendationer - är det någon som har en annan bra pris/kvalitet rulle att rekommendera så jag/vi öppna för det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fripps Visa inlägg
              Är det någon som har nån erfarenhet av Tica Seaspirit SS348C ?
              Dom nya ska vara betydligt bättre än de gamla som man kunde köpa för 500 :- för 2 år sedan. Men om jag skulle välja mellan en Tica ss348 och en SG47LCA är valet lätt...

Jag och sambon har varit i Egypten 2 gånger och kört med våra SG47 or. Det skulle jag aldrig få för mig att göra med en Tica.

Kommentera

Nja vet inte riktigt om jag starkt vill rekommendera den dock gillar jag Okuma Convector CV-45D till planer spöna dessa har en brutal linkapacitet och i mitt tycke helt perfekta på rufftaket finns inte en (Östersjö) lax född ännu som tömmer en sådan rulle.
                Storlek vev ja allt är helt perfekt på dessa brutal invevningskraft osv dock har den ett mindre problem och det är bromsen denna håller inte alls rullens kvaliteer i övrigt riktigt synd är det men ännu har den fungerat tillräckligt bra för att inte bytas ut.
                Sköter man slirbromsen är de utmärkta men som sagt inte i klass med Shimano, Daiwa och ABU vad gäller den saken.
                Har också ett gäng Okuma Catalina CT-30D på riggarna dessa är i princip identiska med Convectorn men har metallram dessvärre gäller detta slirbromsen också annars riktigt bra därför byter jag inte på några villkor.
                Veven och vevkraften är oslagbar, får de till slirbromsen (och hur svårt kan detta vara egentligen....) finns helt enkelt inget bättre
                Senast ändrad av TAMTAM; 2009-07-04, 18:58.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har haft ett gäng svarta ekonomi 7000 rullar tyckte dessa var bra för pengarna om man inte behöver räkneverk (eller syncro)
                  Har också haft Shimano Triton 200GT mycket fin rulle iofs slirbromsen var fantastisk på denna men veven för kort ingen kraft.(och inget räkneverk)
                  Okuma borde peta in en Shimano broms i deras Convector räkneverks rullar då fanns inget bättre.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
                    Hej,

Tack på förhand,
                    /Andreas
                    Tycker som Team char att rullen känns mera plastig, den har glidlager och jag tycker också att bromsen är ett snäpp bättre på SG47LC/LCA rullorna.

/Kjelle
                    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    808 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman