Köpa djuprigg/dubbla spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa djuprigg/dubbla spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
    Kunde få Depthmaster för 2300 kr, enligt en affärsinnehavare till fiskebutik.
    Tror nog att jag kör på Scottyn ändå? Den kunde jag få för 2700, och om det är möjligt att sätta på en annan spöhållare på bommen så vore det grymt.

hej. vet inte om jag missat ngt.depthmaster=scotty.scotty-2700=scotty vad .mvh stefan

ang big jon riggen.så borde de slutat tillverka den typ för längesen.dinkytoy grejer
    dinkytoy grejor som har tillverkats i över 40 år. Konstigt att dom fortsätter att vara populära bland charterskeppare som fiskar dagligen hela säsongen på dom stora sjöarna i USA och Kanada där djupriggar uppfans. Deras inkomst får inte bli lidande av utrustning som inte håller och fungerar.
    Dinkytoy leksaker har också funnits i många år. Kan det vara så att dom fungerar bra och håller hög kvalité eller har dom bara haft tur att kunna lura kunderna i alla år?
    Utav alla tillverkare av djupriggar så kan jag säga att Scotty har den sämsta riggarna att fiska med. Det minsta man får göra är att köpa till en uppgraderingstrissa som gör att vajern kan löpa fritt snett bakåt även fast man inte står still med båten utan faktiskt kör framåt som man gör när man trollar.

Kommentera

referade till riggen i annonsen.big jon med svängda bommar.jag skulle tveklöst ha gjort som char köpt 1080(ser det ut som)och arrangemanget med spöhållarna.fast kanske med dbl avgasklammer.tror knappast att skepparna kör med riggarna du referade till.
      mvh stefan skitfiske
      Senast ändrad av fajsen; 2009-06-18, 09:05.

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Gjorde så här till mina Scotty riggar
        En avgasklämma och några syrafasta rör
        Kan bara hålla med! Jag fiskar med riggarna på bilden så gott som varje helg och det fungerar till 100%. Riktigt stabila och kraftiga!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
          Kan bara hålla med! Jag fiskar med riggarna på bilden så gott som varje helg och det fungerar till 100%. Riktigt stabila och kraftiga!
          hej.yes go get them big ones....har själv köpt easy troll (1988).men insåg ganska snabbt efter att fiskat med de större gossarna.att de inte var mycket a ha. hade turen att fiska med-( RIP lennart hallberg ) han som byggde beason båtarna---i sitt skjul.å även gjorde en serie vobblers.fiskade även med gott folk som bröderna karlsson å göran som jag inte kommer ihåg efternamnet på.satsa på större grejor från början .man börjar på sjön å slutar oftast i havet-vänern-vättern-saltsjön.hade jag vetat detta i början på 90-talet så hade jag sparat ca 20tkr i utvecklings kostnad för min trolling!! jag har säkert glömt ngnting men mitt svar är köp inte för klena grejor för att pengarna inte räcker.spara lite till.det blir bara dyrare i slutändan.så har jag lärt mig å jag tror att många som fastnat i trollingens värld tänker samma sak. det blir många bortkastade kr under framfarten .tror jag fick med det mesta,blir mest deppig när jag tänker vilka pengar jag plöjt ned!!mvh stefan skitfiske på er aktiva
          Senast ändrad av fajsen; 2009-06-19, 09:47.

Kommentera

hej.yes go get them big ones....har själv köpt easy troll .men insåg ganska snabbt efter att fiskat med de större gossarna.att de inte var mycket a ha. hade turen att fiska med-( RIP lennart hallberg ) han som byggde beason båtarna---i sitt skjul.å även gjorde en serie vobblers.fiskade även med gott folk som bröderna karlsson å göran som jag inte kommer ihåg efternamnet på.satsa på större grejor från början .man börjar på sjön å slutar oftast i havet-vänern-vättern-saltsjön.hade jag vetat detta i början på 90-talet så hade jag sparat ca 30tkr i utvecklings kostnad för min trolling!! jag har säkert glömt ngnting men mitt svar är köp inte för klena grejor för att pengarna inte räcker.spara lite till.det blir bara dyrare i slutändan.så har jag lärt mig å jag tror att många som fastnat i trollingens värld tänker samma sak. det blir många bortkastade kr under framfarten .tror jag fick med det mesta,blir mest deppig när jag tänker vilka pengar jag plöjt ned!!mvh stefan skitfiske på er aktiva
            Blev varnad för att inte köpa för små riggar eftersom det snart skulle behöva uppgraderas. Strunt tänkte man då och kollade efter billigaste riggarna men av en slump gick det som det gick
            Hade dåligt med pengar efter båtinköp och utrustning. Men när vi letade djupriggar hittade vi begagnade 2 st scotty 1116 propack för långt under vad en skulle kostat. Ångrar inte det köpet alls. Ibland finns det fynd även på blocket...

Kommentera

referade till riggen i annonsen.big jon med svängda bommar.jag skulle tveklöst ha gjort som char köpt 1080(ser det ut som)och arrangemanget med spöhållarna.fast kanske med dbl avgasklammer.tror knappast att skepparna kör med riggarna du referade till.
              mvh stefan skitfiske
              Trådskaparen ville ha en billigare rigg och därför hänvisade jag till den modellen.
              Alla modeller håller samma kvalité och är byggda med samma material. Självklart använder charterskeppare andra modeller men Big Jon erbjuder olika modeller som passar alla ifrån nybörjare till yrkesanvändare.

Den här modellen är rätt populär;
              American-made downriggers and high-quality fishing products for the last 50 years. Shop online today!

Kommentera

hej. jag förstår vad du menar.men jag ville lyfta fram att billigt inte alltid är det bästa.ofta biter man sig i tummen genom att köpa billigt.vet det av egen erfarenhet.önskar alla en glad midsommar, även om det regnar för tillfället där jag är.mvh stefan

Kommentera

jag kör med cannon easitroll2 med egengjord dubbel spöhållare bak, fungerar grymt, ska snedställa dom lite så att spötopparna kommer lite mer ifrån varandra bara
                  Bifogade filer

Kommentera

Har någon av er någon aning om hur grov bommen är till en Easi-Troll? Alltså hur många mm.

Kommentera

kan mäta i eftermiddag, svar kommer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      810 visningar
                      0 gillar