Köpa djuprigg/dubbla spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa djuprigg/dubbla spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa djuprigg/dubbla spöhållare

Har planer på att köpa en mindre djuprigg till båten. Eftersom jag bara har plats för en rigg i båten så vill jag gärna ha dubbla spöhållare.
    De riggar jag tittat på är Cannon Easi-Troll och Scotty Depth Master 1050, men Scottyn ska tydligen vara för vek för dubbla spöhållare enligt en kille på Bios.

Kan man sätta fast en sån här http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=7658&page=1 på bommen på riggen? Eller måste jag köpa dyra orginalgrejer från resp tillverkare? Det viktigaste är i alla fall att jag kan ha dubbla spöhållare.

Du kan utan större problem använda annan spöhållare än de originale grejorna, kolla bara så att diameter på bommen är mellan 22 och 25mm.

Ser att depthmastern kostar 3750 hos Bios, varför inte hellre köpa en begagnad Cannon unitroll?
    Min trollingpolare har två stycken begagnade till salu, 3000kr/styck med snurrplatta och 5kilos lod.

Då får du en rigg som klarar av mycket mera än easitrollen.
    Depthmastern ser verkligen ut att vara vek, 1091 Longarm är den enda Scotty manuellriggen på Bios sidor som ser ut att tåla lite stryk.

/Kjelle
    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Shit så nu priset på Longarmen, jäklar det där är ju rent rån.

Hitta nåt begagnad eller köp från USA.

/Kjelle
      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Har planer på att köpa en mindre djuprigg till båten. Eftersom jag bara har plats för en rigg i båten så vill jag gärna ha dubbla spöhållare.
        De riggar jag tittat på är Cannon Easi-Troll och Scotty Depth Master 1050, men Scottyn ska tydligen vara för vek för dubbla spöhållare enligt en kille på Bios.
        hej.valet mellan easy troll-scotty.är inte svårt,scotty.vore jag dig så kolla på 1060-bättre vajertrumma.problemet är nog att det är slide infästning på riggarna.om du ska få dit dbl spöhållare så bör du ha en sviwelbase-snurrplatta.och monterar en platta mellan riggfäste å sviwelbasen.på plattan monterar du spöhållarna.dvs du gör en kopia av dbl spöhållare som de stora scotty-riggarna.hoppas det inte blev för krångligt.mvh stefan
        men räcker pengarna satsa på 1080 llr1092 propack
        Senast ändrad av fajsen; 2009-06-17, 08:44.

Kommentera

Jag håller med Kjelle, satsa på beggade men ordentliga riggar som Unitroll eller Scotty Longarm så har du grejer som håller länge. Mina Longarm är 9 år nu.
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av pe5 Visa inlägg

Kan man sätta fast en sån här http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...ct=7658&page=1 på bommen på riggen? Eller måste jag köpa dyra orginalgrejer från resp tillverkare? Det viktigaste är i alla fall att jag kan ha dubbla spöhållare.
            Hej,
            Båda spöhållare behöver inte sitta på djupriggen. Det går alldeles utmärkt att sätta en spöhållare på båten bredvid riggen. En swivelbase är inte nödvändigt om du inte har en lång bom på djupriggen. Långa bommar behövs bara när man har flera djupriggar för att undvika att loden trasslar ihop. En kortare bom gör det enklare att nå vajern när man ska fästa linan i utlösaren.
            Här har du en annan modell

Kommentera

Kunde få Depthmaster för 2300 kr, enligt en affärsinnehavare till fiskebutik.
              Tror nog att jag kör på Scottyn ändå? Den kunde jag få för 2700, och om det är möjligt att sätta på en annan spöhållare på bommen så vore det grymt.

Kommentera

Tror nog att jag kör på Scottyn ändå? Den kunde jag få för 2700, och om det är möjligt att sätta på en annan spöhållare på bommen så vore det grymt.

hej. vet inte om jag missat ngt.depthmaster=scotty.scotty-2700=scotty vad .mvh stefan

ang big jon riggen.så borde de slutat tillverka den typ för längesen.dinkytoy grejer
                Senast ändrad av fajsen; 2009-06-17, 19:18.

Kommentera

Menade förresten att jag skulle köra på Cannon riggen, inte Scottyn.

Kommentera

Ursprungligen postat av pe5 Visa inlägg
                    Gjorde så här till mina Scotty riggar
                    En avgasklämma och några syrafasta rör
                    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar