Huggkrok tar mindre plats än en laxhåv, en annan fördel.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Huggkrok för laxarna
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggHuggkrok tar mindre plats än en laxhåv, en annan fördel.
Kommentera
-
Håller med Rospigg ...att hugga en fisk med huggkrok över ryggen kan man ha skilda meningar om men det är definitivt inte sport..Utan något helt annat..Riktigt billigt..
Jag har själv använt huggkrok men aldrig annat än i underkäken på fisken..Även i knepiga lägen tex hängade upp och ner efter klippan, i bakvatten i hårt strömmande å... polarna höll mig i fötterna...fisken var flera kilo över en kamrats pb, en stor insjööring jag vägrade ta den i kroppen trots mina exalerade kompisar anmodan att göra så "Ta den!..Ta den! ...trots att den gick förbi huggkkroken flera gånger..Linan var kraftigt tvinnad efter lång drillning med haspel..Men det fanns väl anledning till att det var jag som hängde där, fick förtroendet..Jag tog den..under hakan..Senast ändrad av Hemi; 2009-04-19, 02:21.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggOm Du uppfattade det jag skrevv som ett personangrepp så ber jag om ursäkt för det var inte min mening.
Jag bara läste i Din rekordlista där det står angivna vikter på fångad fisk och det är inte lätt för at tsäga omöjligt att väga så stora fiskar ombord för att släppa tillbaka dem så jag antog att det var fråga om avlivning men fel av mig då, så sorry för feltolkningen.
Avslutningen med länken inger dock gott hopp och styrker ytterligare att jag misstog mig, ska kolla fakta bättre framöver men alla gör vi våra misstag.
mvh
Johan P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37I min båt andvänder man håv, vill man andvända huggkrok kan man åka med nån annan båt.
Kommentera
-
JAG anser att ingen fisk är värd att få en huggkrok i sig. Thats it. Att finnar kör med krok är inte så förvånande. Jag säger inte att alla finnar är köttmänniskor men alla köttmänniskor är finnar.
När jag kör gädda så använder jag händerna. Detta för att jämna ut oddsen lite till gäddans favör.
Laxarna tar jag med händerna. Största laxen jag tog förra året med händerna vägde strax under 11kg.
Största jag landad är 15+ med händerna.
Kommentera
-
Är det rätt att börja trolla sönder någons tråd för att man själv inte är bekväm med just den metoden?
Snabbt och effektivt brukar förordas i andra sammanhang och en av trollarna tyckte korta drillningar var det bästa men vill hålla på och plottra när fisken ska bärgas?
Får inte ihop matten där...
Länken till youtube var bra, man kan göra skillnad om man behärskar flera metoder. Alla verkar ganska rätt för ändamålet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sasse Visa inläggJAG anser att ingen fisk är värd att få en huggkrok i sig. Thats it. Att finnar kör med krok är inte så förvånande. Jag säger inte att alla finnar är köttmänniskor men alla köttmänniskor är finnar.
När jag kör gädda så använder jag händerna. Detta för att jämna ut oddsen lite till gäddans favör.
Laxarna tar jag med händerna. Största laxen jag tog förra året med händerna vägde strax under 11kg.
Se till att få på dig asbestkalsongerna först, för jag är inte nådig om du går över den gränsen.
Kommentera
-
med händerna....?
Med händerna från en trollingbåt?...tror jag inte, du kanske är en av de som inte vet vad denna tråden handlar om...
Jag bär frun med bara händerna , hon väger runt 60 kilo!!
Men ta en lax med händerna från en trollingbåt i grov sjö, lycka till...men att släpa upp en lax , gädda på land med händerna kanske du gjort?
Ursprungligen postat av sasse Visa inläggJAG anser att ingen fisk är värd att få en huggkrok i sig. Thats it. Att finnar kör med krok är inte så förvånande. Jag säger inte att alla finnar är köttmänniskor men alla köttmänniskor är finnar.
Kommentera
-
film
jepp, de filmerna är lite kul, PoPo pojkarna sopade banan med alla andra under förra årets Trollingträff Åland, och de hade kanonfiske dagarna/veckan innan...
Krok och håv är vad som behövs, sen tar man det som passar för dagen eller situationen.
skitfiske
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggÄr det rätt att börja trolla sönder någons tråd för att man själv inte är bekväm med just den metoden?
Snabbt och effektivt brukar förordas i andra sammanhang och en av trollarna tyckte korta drillningar var det bästa men vill hålla på och plottra när fisken ska bärgas?
Får inte ihop matten där...
Länken till youtube var bra, man kan göra skillnad om man behärskar flera metoder. Alla verkar ganska rätt för ändamålet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
800 visningar
0 gillar