Nu är det så att jag går i tankar om att bygga en egen trolling mast, men den stora frågan är vilken höjd som masten borde ha, Kommer troligen släpa ett par YM Planer Small pulkor, och troligen kommer masten att sitta på en Uttern s52. Alla tips är välkommna!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga egen trollingmast!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av buuluu Visa inläggNu är det så att jag går i tankar om att bygga en egen trolling mast, men den stora frågan är vilken höjd som masten borde ha, Kommer troligen släpa ett par YM Planer Small pulkor, och troligen kommer masten att sitta på en Uttern s52. Alla tips är välkommna!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ska du ha spöna efter relingen så är ett tips att göra masten en bit högre än spötopparna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggNästan tröttsamt detta kolla blocket Big Jon kort mast inga spolar i övrigt komplett säljes mot någorlunda vettigt bud har du känningar bland folk som svetsar aluminium är den perfekt som grundämne har du tålamod och lite pengar fixar jag spolarna också, lovarmen det är ju inte så rackarns svårt att bygga en
Kommentera
-
Ursprungligen postat av buuluu Visa inläggDet är sant, har oxå sett den annonsen, men problemet är att den inte är delbar. Visst kan jag köpa den och kapa sönder denmen det är ju inte så rackarns svårt att bygga en
PS visst kan man fiffla med mycket hemgjort om man har tiden och händigheten spolar dock är bättre att köpa och anpassa alt köpa grejor som passar direkt dvs Big Jon rakt avSenast ändrad av TAMTAM; 2009-02-02, 20:03.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av buuluu Visa inläggNu är det så att jag går i tankar om att bygga en egen trolling mast, men den stora frågan är vilken höjd som masten borde ha, Kommer troligen släpa ett par YM Planer Small pulkor, och troligen kommer masten att sitta på en Uttern s52. Alla tips är välkommna!
Alternativ 2. du tillverkar två kortare master på vardera sidan av sittbrunnen längst fram mot fördäcket. Du kan ha ett demonterbart förstyvningsstag från masttopp till masttopp och stag bakåt mot respektive reling (grabbräcke). Med två master behöver de inte vara så höga och risken att du får planerboardslinorna i munnen vid kraftiga svängar minskar med dubbla master.
Båda alternativen har praktiserats under många år både i Sverige och Finland!
Save the Giant Salmons for me!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHaha stämmer säkert men när du lagt till samtliga tillbehör blir den dyrare i slutändan tro mej mvh och lycka till
PS visst kan man fiffla med mycket hemgjort om man har tiden och händigheten spolar dock är bättre att köpa och anpassa alt köpa grejor som passar direkt dvs Big Jon rakt av
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggInte för att låta som en besserwisser, men OF har helt rätt när det gäller att montera två master... Problemet är bara att det blir så jäkla FULT!
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
Ps. Det kom en söt, ung dam och hälsade på oss i eftermiddag.. Hon sa till mig att jag var alldeles för gammal att fiska. När hon hörde att jag bara var tio år äldre än hennes farfar var det helt okej att jag fortsatte några år till.... Ds.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
838 visningar
0 gillar
|