På Ismo sitter finishen...... dock sämre på Silver Streak men så är den USA tillverkad också
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skeddrag, fart och använding?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggPå Ismo sitter finishen...... dock sämre på Silver Streak men så är den USA tillverkad också
Förmodligen så är det så att lacken släpper på grund utav att så himla jävla massa lax biter i NK och Silver Streaks skeddragen.
Så dig i Usa inatt TamTam, räknar med att du är samma TamTam som på Glangler?
Fish on.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inläggYooo TamTam!
Förmodligen så är det så att lacken släpper på grund utav att så himla jävla massa lax biter i NK och Silver Streaks skeddragen.
Fish on.
/Kjelle
Glöm inte Ismo i vår, om så ett kraftigt misstag garanterar
I övrigt har du rättI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Måste bara fråga om du tvivlar på Ismo varför?
Om det är pga storleken så gå till affären och köp ett par hyfsade böcklingar jämför sedan dessa med ett Ismo vad gäller storleken det är nämligen helst böcklingar som laxen jagar när de är på bettet, Ismon framstår som liten! mvh och lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inläggYooo TamTam!
Fish on.
/Kjelle
Kommentera
-
Hittar du denna i Magnum storlek så fungerar den lovar (på ganska ytligt vandrar fiske) går du djupare kan andra vara bättre, men den är långtifrån den enda som funkar, bara testa var uthållig detta är grejor som fungerar om fisken dyker upp oftast är detta problemet...... mvh
Minska kroken till max 1/0 och dubbla fjäderringar välj riktigt bra krok som Owner exv, finns fleraSenast ändrad av TAMTAM; 2009-02-10, 19:06.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggMåste bara fråga om du tvivlar på Ismo varför?
Om det är pga storleken så gå till affären och köp ett par hyfsade böcklingar jämför sedan dessa med ett Ismo vad gäller storleken det är nämligen helst böcklingar som laxen jagar när de är på bettet, Ismon framstår som liten! mvh och lycka till
Jag tvivlar av den anledning att jag inte får den att fungera.
Flera polare fiskar bra med Ismo, men det vill sig inte för mig.
Å andra sidan, jag har kanske tio Ismo skedar och säker 7-800 NK, DW, Silver Streaks och North Port naliers.
Som Old Firehand har varit inne på, det man tror på använder man.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inläggHej!
Jag tvivlar av den anledning att jag inte får den att fungera.
Flera polare fiskar bra med Ismo, men det vill sig inte för mig.
Å andra sidan, jag har kanske tio Ismo skedar och säker 7-800 NK, DW, Silver Streaks och North Port naliers.
Som Old Firehand har varit inne på, det man tror på använder man.
/Kjelle
För vårfiske är ofta hög fart effektiv åtminstone vad gäller plåtbeten täcker yta men det beror också på var man fiskar
I tillägg om du fått få fiskar så här långt stirra dej inte blind på vad de högg på sådant måste baseras på resultat under lång tid och enligt min erfarenhet är Ismon en klar vinnare på sikt inget snack helt enkelt.
Dock mina erfarenheter, tycker du ska ta ett snack med polarna som kör Ismo framgångsrikt.Senast ändrad av TAMTAM; 2009-02-11, 19:01.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old FirehandHej TamTam; Som information till dig, och alla andra Laxtrollare som gillar att trolla Östersjölax, ska jag sammanställa de tio största, registrerade trollingfångade laxarna i Sverige och Östersjön från varje år 1992 - 2008 och lägga ut detta med Vikt, Fiskevatten, Datum, Bete och Fångstman här på FiskeSnack. När du läser detta ser du vilket trollingdrag som år efter år tagit de flesta 20+ trollingfångade laxarna i Östersjön och vilket trollingdrag som även tagit de flesta av de tio största laxarna varje år.
Det kan ta några veckor för mig att sammanställa dessa Laxrapporter...men de kommer!
Go for the Giant Salmons!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Den största trollingfångade Laxen i Östersjön förra året, 2008
vägde 23,020 kilo, fångades i Landsort, zon 1, 25/5 2008 , på NORTHERN KING NK-MAG-FROGD (Popcorn) av Patrik Lindström, Enskede. Ds.
Tycker det kan vara bra att upplysa om att det finns annat än dina grejor att köpa också.mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Kjelle titta närmare på Regals utbud av Ismo de har specialfärger och han som designar dem antar jag Jimmy tillhör inte nybörjarna direkt! Otroligt duktig kille
Prata med honom vid tillfälle.
Men troligen är de inte så nogräknade alls det som verkligen är viktigt är att få grejorna nära fisken helt enkelt då kommer huggen vilket låter lätt men alltid är det svåraste.... lycka till i vår mvhSenast ändrad av TAMTAM; 2009-02-13, 18:42.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
808 visningar
0 gillar