Skeddrag, fart och använding? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skeddrag, fart och använding?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

På Ismo sitter finishen...... dock sämre på Silver Streak men så är den USA tillverkad också
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      På Ismo sitter finishen...... dock sämre på Silver Streak men så är den USA tillverkad också
      Yooo TamTam!

Förmodligen så är det så att lacken släpper på grund utav att så himla jävla massa lax biter i NK och Silver Streaks skeddragen.

Så dig i Usa inatt TamTam, räknar med att du är samma TamTam som på Glangler?

Fish on.

/Kjelle
      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
        Yooo TamTam!

Förmodligen så är det så att lacken släpper på grund utav att så himla jävla massa lax biter i NK och Silver Streaks skeddragen.

Fish on.

/Kjelle
        Nej det beror på att förbehandlingen för evt färg håller låg kvalitet på de blanka skedarna helt enkelt men ska tillägga att det är ej heller lätt, blank yta och färg går inget vidare ihop, de helmålade håller bättre.
        Glöm inte Ismo i vår, om så ett kraftigt misstag garanterar
        I övrigt har du rätt

Kommentera

Måste bara fråga om du tvivlar på Ismo varför?
          Om det är pga storleken så gå till affären och köp ett par hyfsade böcklingar jämför sedan dessa med ett Ismo vad gäller storleken det är nämligen helst böcklingar som laxen jagar när de är på bettet, Ismon framstår som liten! mvh och lycka till

Kommentera

Yooo TamTam!

Fish on.

/Kjelle
            Några målade Ismo Magnum i grön/gula färger tycker jag allt du ska ha, har själv ett par med märken från laxtänder på, känner flera som har dom absoluta favoriten på vandrare.
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Hittar du denna i Magnum storlek så fungerar den lovar (på ganska ytligt vandrar fiske) går du djupare kan andra vara bättre, men den är långtifrån den enda som funkar, bara testa var uthållig detta är grejor som fungerar om fisken dyker upp oftast är detta problemet...... mvh
              Minska kroken till max 1/0 och dubbla fjäderringar välj riktigt bra krok som Owner exv, finns flera
              Bifogade filer
              Senast ändrad av TAMTAM; 2009-02-10, 19:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Måste bara fråga om du tvivlar på Ismo varför?
                Om det är pga storleken så gå till affären och köp ett par hyfsade böcklingar jämför sedan dessa med ett Ismo vad gäller storleken det är nämligen helst böcklingar som laxen jagar när de är på bettet, Ismon framstår som liten! mvh och lycka till
                Hej!

Jag tvivlar av den anledning att jag inte får den att fungera.
                Flera polare fiskar bra med Ismo, men det vill sig inte för mig.
                Å andra sidan, jag har kanske tio Ismo skedar och säker 7-800 NK, DW, Silver Streaks och North Port naliers.

Som Old Firehand har varit inne på, det man tror på använder man.

/Kjelle
                Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Hej!

Jag tvivlar av den anledning att jag inte får den att fungera.
                  Flera polare fiskar bra med Ismo, men det vill sig inte för mig.
                  Å andra sidan, jag har kanske tio Ismo skedar och säker 7-800 NK, DW, Silver Streaks och North Port naliers.

Som Old Firehand har varit inne på, det man tror på använder man.

/Kjelle
                  Vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt, men tipset är sälj allt utom dina Ismo samt Streaksen, för pengarna köp fler Ismo Magnum i rätt färger mvh och lycka till i vår: sun:
                  För vårfiske är ofta hög fart effektiv åtminstone vad gäller plåtbeten täcker yta men det beror också på var man fiskar
                  I tillägg om du fått få fiskar så här långt stirra dej inte blind på vad de högg på sådant måste baseras på resultat under lång tid och enligt min erfarenhet är Ismon en klar vinnare på sikt inget snack helt enkelt.
                  Dock mina erfarenheter, tycker du ska ta ett snack med polarna som kör Ismo framgångsrikt.
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2009-02-11, 19:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand
                    Hej TamTam; Som information till dig, och alla andra Laxtrollare som gillar att trolla Östersjölax, ska jag sammanställa de tio största, registrerade trollingfångade laxarna i Sverige och Östersjön från varje år 1992 - 2008 och lägga ut detta med Vikt, Fiskevatten, Datum, Bete och Fångstman här på FiskeSnack. När du läser detta ser du vilket trollingdrag som år efter år tagit de flesta 20+ trollingfångade laxarna i Östersjön och vilket trollingdrag som även tagit de flesta av de tio största laxarna varje år.

Det kan ta några veckor för mig att sammanställa dessa Laxrapporter...men de kommer!
                    Go for the Giant Salmons!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Den största trollingfångade Laxen i Östersjön förra året, 2008
                    vägde 23,020 kilo, fångades i Landsort, zon 1, 25/5 2008 , på NORTHERN KING NK-MAG-FROGD (Popcorn) av Patrik Lindström, Enskede. Ds.
                    Vi vet att NK är världens bästa laxtrolling drag redan bara läsa tråden hur skulle man kunna missa detta med din massiva konsument information!
                    Tycker det kan vara bra att upplysa om att det finns annat än dina grejor att köpa också.mvh

Kommentera

Kjelle titta närmare på Regals utbud av Ismo de har specialfärger och han som designar dem antar jag Jimmy tillhör inte nybörjarna direkt! Otroligt duktig kille
                      Prata med honom vid tillfälle.
                      Men troligen är de inte så nogräknade alls det som verkligen är viktigt är att få grejorna nära fisken helt enkelt då kommer huggen vilket låter lätt men alltid är det svåraste.... lycka till i vår mvh
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2009-02-13, 18:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman