Opps glömde länken! http://www.cwcab.com/krippled.htm
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Löjskallar modell större
Collapse
X
-
Tack Simon.
Tamtam. Bör nog inte vara några problem i att få tag i så kända märken och jag kommer nog inte släpa med nån flundra hem då jag efter just den resan kommer ha över 200 mil att traila hem. Hade tänkt lägga 3 veckor i Tromsö till sommaren då min flickvänn ska jobba där uppe. Då kan det ju vara värt att släpa upp båten dit. Gratis boende i Tromsö tackar man ju inte nej till.
Men jag ska först upp en vecka till Röst som jag brukar och då så åker flundra med hem. Iallafall lite granna då man inte kan ta med sig hur mycket som helst på flyget. Men först ska man ju lyckas fånga någon oxå. Ifjol blev vi utan de stora platta trotts mycket riktat fiske efter dem.
Kommentera
-
Nu har jag fått beställt stora löjskallar. Blev Rhys Davis Super Herring. Fick tips av Martin Röde baronen om hur han tacklar dessa. Färgerna jag valde var Glov, UV och någon blå.
Nu ska det bara bli sommar oxå. Det är nått magiskt med nordnorge. Man längtar hela långa årtet på att få komma dit upp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lidberg Visa inlägg. Det är nått magiskt med nordnorge..
Snö nio månader. En grå dimma av hembrent och torrfiskstank.
Saknar inte Norge hehe.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lidberg Visa inläggKjellzen: Japp, visst är det underbart där uppe Vi sportfiskare är nog lite dumma i huvet. Ut på vänern i minus 10 grader. Riskerar livet på dåliga havsisar. Vada ut i 2 gradit vatten och kasta fluga en stormig vårdag mm
Ut på Randsfjorden i Norge för att trolla i 24sekundmeter, ingen lek men båda båtarna kom iland och alla överlevde. Ut på isiga stenar i vadarbyxor i storm för att lura en havsöring som inte alls vill bita den dagen.
Sen alla översvämda älvar där man har piskat med en gammal klass 5 Hardy smuggler de luxe, en gång mycket nära att bli dragen med av ett flytande träd
Man behöver ingen bergsklättring för att få lite adrenalin när man har fiske....
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
819 visningar
0 gillar