Beten för grund trolling - synpunkter önskas! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten för grund trolling - synpunkter önskas!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bland vobblers anser även jag att Bomber håller täten, tätt före Nils Master och Emma i olika färger.
    När det är segt på dessa åker fler och fler skedar på som skickas till rätt djup. DK, NK MAG, 28, M80 och flera andra duger beroende på tid på året, dygnet och vädret.

Kommentera

Ursprungligen postat av Trolling master Visa inlägg
      Perx
      Det finns ju 2 modeller en stor och en liten, en 15cm och en 24cm.
      15 centimetarn behöver du inte blya speciellt mycket för att den ska gå ner!
      Ett tips till dig som ska trolla havsöring grunt är ju att köra flashern rakt bakom båten med ett 100grams bly och bara ha 6-7meter utsläppt!
      För de djupen rekommenderar jag Dipsy Diver, den stora. Vid mindre djup Kuusamo.

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Hur långt norr ut är det du fiskar?
        Själv så hadde jag tängt lägga ned några hundra timmar mellan ske-älv och byskeälv i slutet av maj fram till midsommar då kanske Lax fisket kommer igång efter midsommar
        Det som kommer att hänga efter båten bilr Bomber, Tee-plugg och Lappia och en och annan sked
        Tjena, båten ligger utanför Umeå, men jag fiskar även i Piteå skärgård. Svärföräldrarna kommer från dina trakter och jag har definitivt funderat på vattnen utanför Byskeälven - hittar man rätt borde det kunna bli hur bra som helst!

/F

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Fredde; Inte är Bomber 15A för stor för havsöring inte! Det har tagits åtskilliga tusen havsöringar på Bomber 15A från Alf Lundins svenska rekordhavsöring, 14,73 kilo våren 1990 fångad på en Bomber !5A-PBO till min minsta på 0,8 kilo fångad på en Bomber 15A-XM7 i höstas.....
          Jag var otydlig - vad jag egentligen menar är att jag har en känsla av det är lättare att locka till hugg med mindre beten. Utan att veta kan jag tänka mig att det beror på vad de jagar och det skiftar säkert med årstiden.

Förresten, om jag nu har en snöat in mig på något mindre beten, hur är Bomber14?

Kommentera

Ursprungligen postat av trango Visa inlägg
            Jag var otydlig - vad jag egentligen menar är att jag har en känsla av det är lättare att locka till hugg med mindre beten. Utan att veta kan jag tänka mig att det beror på vad de jagar och det skiftar säkert med årstiden.

Förresten, om jag nu har en snöat in mig på något mindre beten, hur är Bomber14?
            14A är bra liksom en uppsjö av andra wobblers tror du har helt rätt med lite mindre grejor i längden, öringen är försiktig ljuset är nog viktigt mörkare större, ljusare förhållanden mindre beten, de ska aldrig få en tydlig bild av vad de hugger på men som sagt ibland blir de helt galna därbakom och hugger allt i närheten nästan oavsett storlek.
            Kastfiskar du prova en 16A i rätt färg om inte det du tror på funkar du kan bli överraskad!! lycka till däruppe
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Vid mindre betesbehov byter jag från bomber till Emma och Nils Master Invincible. Dem är det nästan garantifisk på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                Vid mindre betesbehov byter jag från bomber till Emma och Nils Master Invincible. Dem är det nästan garantifisk på.
                Tjena Jari, hur ser Emma vobblern ut? Har sökt på nätet utan att hitta något...

/F

Kommentera

Emma wobblern är en livlig balsa wobbler gjord i Finland.
                  Jag föreslår en Salmo Thrill, den är framtagen för att fiska grunt efter asp (har inte provat den själv), bl.a
                  http://www.storspigg.se/shop.php har den, finns i två storlekar, en ny större
                  iår.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av trango Visa inlägg
                    Tjena Jari, hur ser Emma vobblern ut? Har sökt på nätet utan att hitta något...

/F
                    Länk till hemsidan http://www.emma.fi/

och en länk till mycket wobbler tillvärkare från finland http://www.vaaput.com/vieheentekijat.htm

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ett bete vi har haft bra fiske efter öring i älven är Kileeni som är 93mm lång
                      Har provat den lite på Hornavan men de har inte funkat i den farten vi fiskar i då

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman