Shark, är det något att satsa på, och vad använder ni själva? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shark, är det något att satsa på, och vad använder ni själva?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok grabbar. Inte så mycket gott att säga om Sharkloden då? WildWater sålde långt över tusen då dem var representanter. Varför så många sålda? Vad är dem folken nu? Inga som kan kommentera eller dementera Sharks förträfflighet här?

Dem danska loden har jag ingen tro på. Allt för liten målgrupp (bara Danmark?) och inga referanser. Shark har sålts över hela världen och har för det mesta fått bra kritik (och pris) . Dessutom så har många av dem största trollingtävlingarna vunnits med Sharklod. Enl. Shark så har loden sopat hem 250.000 USD i prispengar under 2008. Är det bara övertro eller ett uns av fakta????

Jag frågar bara p.g.a. att jag har fått ett erbjudande av att köpa Shark, typ som ekstra säkerhet/joker dem gånger det inte händer nått under trollingen?
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Får du dem till bra pris är det väl bara slå till, är de avsevärt dyrare än andra alt. skulle jag nog bli tveksam deras uppgift är bara att ta ned grejorna på djupet fisken ska bita på betena trots allt.
      Fiskar du korta linor bakom djupt kanske de har betydelse annars är jag mycket tveksam, att Shark säger att de är bra är kanske inte så konstigt......
      Lycka till med valet
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag fick ett gäng Shark-lod av tillverkaren innan de introducerades i Sverige. Jag upplevde inte att Shark förbättrade mitt fiske. Min känsla var att lodet oftare skrämde än lockade fisk. Efter att ha använt dem under en säsong la jag dem på hyllan. Detta hindrar inte att andra fiskare har fiskat bra med dem vid andra tillfällen, men marknadsföring ska alltid tas med en nypa salt - inte minst när det gäller produkter från Nordamerika.
        /Magic

Kommentera

Tanken med Sharkloden är att de ska vare mer än ett sänke, dvs de ska fungera som en flasher, dels sprida reflexer samt så ska håligheterna skapa en ljudbild i vattnet som ska påminna om ett löjstim.
          Personligen så använder jag aldrig Sharken i soligt väder(Vänern)då jag upplever att det skrämmer fisken mer än lockar, ett ex. från i höstas, hade bra fiske men inget på riggarna tar då upp sharken och efter 1min så hugger det på andra riggen + ytterligare ett par under em. Detta kan ju vara slumpen eller tillfälligheter men vanliga flashers skrämmer även de mer än hjälper ibland. Har tagit fisk på sharken, men de kanske inte är riktigt så bra som man vill tro när man har tagit del av div. reklam av dito.

/Thomas

Kommentera

Har väl kanske viss betydelse vilken art man fiskar oxå sejarna dina i fjorden anfaller väl som ett gäng Stuka störtbombare bakom, skulle konna tänka mej de gillar flashlod trots allt men vem vet.
            Går man grundare på lax och öring ska man nog inte göra för stor affär av sina lod men kanske på djupet, lycka till

Kommentera

" marknadsföring ska alltid tas med en nypa salt - inte minst när det gäller produkter från Nordamerika." haha words skulle vilja säga speciellt från Nordamerika! mvh
              Edit man bör vara klar över att de laxar amerikanska trollare fiskar efter är av helt annan typ deras arter kommer från Stilla Havet, vår lax förekommer knappast alls och om den gör detta nästan alltid i ganska små storlekar i insjöar ungefär som Vänern eller (mycket) mindre.
              Senast ändrad av TAMTAM; 2009-01-17, 20:12.

Kommentera

TeamSolo, inte bara med ljud. Ta t.ex. Stealth, dem loden er gjorda för att vara osynliga och ljudlösa. För användning tillsammans med flashers eller dodgers. Kan tänka mig att vanliga grå lod, som inte är produserade med någon tanke på osynlighet i så fall kan ta bort effekten av en spesiell flasher t.ex. ?

Kan faktiskt tänka mig att om man kör med löja som bete bak en flasher så önskar man inte att lodet skall förstöra lock-effekten från flashern genom at själv vara "lockblänke"

Sen finns dem självlysande i mörka dagar sent på hösten och dem.............hehe.
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                19 svar
                809 visningar
                0 gillar