Autopilot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autopilot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
    När jag nästan bestämt mig för att gå på S1000 efter att ha läst alla trådar här och fått positiva rekommendationer från flera som provat den piloten.... så kommer inlägget om den nya modellen från Raymarine. Verkar ju riktigt intressant OM det nu fungerar. Hittade på deras sida, för det är väl denna ni pratat om tidigare i tråden: http://www.raymarine.com/ProductDeta...9&PRODUCT=4177

Har själv haft en Sportspilot på tidigare båtar och den funkade OK. Den är ju otroligt simpel att installera och var dessutom lätt att kalibrera. Utgår från att samma gäller här.
    Vad jag förstod tidigare så fungerade inte de äldre SP med hydralstyrning (?), men det ska ju denna nya modell göra. Dessutom verkar de ju gå att köpa till fjärrkontroll, display osv vilket ju höjer värdet.

Är det någon på forumet som hört något om denna pilot?!

Verkar som den nya SP kommer att ligga på runt 16' i basutförande i Swe NÄR den väl kommer hit -> inte intressant för min nuvarande budget. En S1000 är beställd, ska bli väldigt intressant!
    Nu får du se upp på sjön JOJ - kommer inte att ha någon uppsikt framåt längre och ha fullt upp på akterdäck som vanligt!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
      Verkar som den nya SP kommer att ligga på runt 16' i basutförande i Swe NÄR den väl kommer hit -> inte intressant för min nuvarande budget. En S1000 är beställd, ska bli väldigt intressant!
      Nu får du se upp på sjön JOJ - kommer inte att ha någon uppsikt framåt längre och ha fullt upp på akterdäck som vanligt!!!
      Hörde rykten om detta för nån timma sen...

Blir nog alldeles lysande det där ska du se, 16000 kr är ju för mycket och framförallt så vill man ju inte vara testpilot för nån ny produkt.
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Säger så här blir man inte nöjd med sin pilot finns det inga pengar som känns mer bortkastade iaf.......... speciellt med tanke på vad de kostar!
        I tillägg ska också sägas att mycket beror på båttyp, installation kalibrering osv inte alldeles lätta grejor men har man tur så.
        Största problemet ligger i den låga farten och vindfånget/vädret/sjön nyare grejor är säkert bättre.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Team T.U.R alias Hallon... Vad fan skall du men en autopilot till??? Jag har ju dig i din båt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
            Team T.U.R alias Hallon... Vad fan skall du men en autopilot till??? Jag har ju dig i din båt!

Jo tack jag vet, MEN vad fan har jag för nytta av ett fyllo som ligger och sover på akterdäck efter att ha tömt allt med alkoholinnehåll i båten under första timmarna på sjön??? Ska jag lägga upp en bild?!

Kommentera

Mike Trailies hos VIT electronics har båda ap 12R och ap 12H samt ap14R och ap14H i lager.

Hälsa gärna från mig om ni kontaktar honom.

/Kjellzen
              Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
              http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
              19 svar
              815 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman