Autopilot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autopilot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Flodström,

Har kollat upp vad det kostar, ca. 500:- för en uppdatering. Om ditt instrument är svensk - sålt är det antagligen gratis

/Fredde

Kommentera

Ursprungligen postat av kul Visa inlägg
      Tack för svaret Rival Andy..
      ST6002 är fin men har inte hittat priset på än! S1000 har en kompis och den fungerar men inte det funkar inte för mitt ändamål. När du kommer under en viss hastighet slår den ifrån. Fungerar inte när det blåser och fiskar löja som synd är, är fint pris på den annars.. MVH Daniel

Heter 6001 på nätet men på kartongen du får hem står det 6002. Kan säkert kvitta. Nu jobbar inte valutakurserna med oss så snart är det inte lönt att skicka efter prylar.
      / MVH Andreas

Den första vart ju med gyrot och det behöver man inte så här är rätt adress:

Då blir priset betydligt vettigare också. Ca 10.500 plus frakt. Pundet är fortfarande bra men euro och dollar kanar iväg.
      Senast ändrad av Rival-Andy; 2008-12-08, 20:58. Anledning: Fel autopilot.

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
        Skickar iväg huvudenheten, inte fjärren, verkar vara enkel operation för min gick fort, vet inget pris...
        Ursprungligen postat av trango Visa inlägg
        Flodström, Har kollat upp vad det kostar, ca. 500:- för en uppdatering. Om ditt instrument är svensk - sålt är det antagligen gratis
        /Fredde
        Tackar för informationen joj och trango. Har ni nått tips på vem man skall snacka med (person/tel. nr) så kan jag fråga om dem är villiga till att fixa min beg. usa-köpta enhet (i Norge: icke)?
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
          Tackar för informationen joj och trango. Har ni nått tips på vem man skall snacka med (person/tel. nr) så kan jag fråga om dem är villiga till att fixa min beg. usa-köpta enhet (i Norge: icke)?
          Raymarine har väl världsgaranti på sina prylar, så då ska det inte spela någon roll var den är inköpt.
          Det var det svaret jag fick från raymarine i sverige för några år sedan i alla fall, men det kanske är ändrat?
          Team Fanny Farm

Kommentera

När det gäller världsgarantin kan jag tänka mig att det är ungefär som för kameror, garantin gäller förutsatt att du registrerar din produkt efter importen. För att kunna göra registreringen krävs en tullstämpel.

Navship som säljer Ray i Sverige uppgraderar, men om piloten är utlandsköpt tar de betalt för arbetet - det är svaret jag fick i torsdags.

/Fredde

Kommentera

Tullstämpel??
              Jag köpte min från england och fick då ingen tullstämpel vad jag vet.
              Däremot så var det inga problem att registrera produkten, det enda som behövdes var produkt och serienummer så var det klart.... OBS: detta var förra sommaren!
              Team Fanny Farm

Kommentera

Hmmmmmmmm.... Tack för kommentarerna
                På utländska forum snackas det hårt om Rays dåliga service.
                Nu har jag själv fått känna på det här för mit köptes i USA (som beg men det vet bara jag). Här i Norge får man inte ens svar om man inte har köpt grejerna här i landet.

Får ev. skicka skiten till Sverige om dom nu tar imot styr-computern?
                Inget brukbart tel. nr?
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Hmmmmmmmm.... Tack för kommentarerna
                  På utländska forum snackas det hårt om Rays dåliga service.
                  Nu har jag själv fått känna på det här för mit köptes i USA (som beg men det vet bara jag). Här i Norge får man inte ens svar om man inte har köpt grejerna här i landet.

Får ev. skicka skiten till Sverige om dom nu tar imot styr-computern?
                  Inget brukbart tel. nr?
                  Flodis om du höjer farten till uppemot 3 knop hur funkar den då?
                  Har du riktigt bra GPS/Egnos mottagning i området?
                  Vet du om det finns radiofyr för DGPS också?
                  Har en original LEI Dgps antenn liggande som inte används har du täckning för sådan borde den kraftigt förbättra din S1000,den blir aldrig bättre än de signaler som styr den, är signalen ostabil så är piloten det också det enda jag kan tänka mej är att uppdateringen ökar tröghetsmomentet/minskar känsligheten på grejen.
                  Skulle tro att 6000 serien är bättre med sin fluxgate kompass.
                  Får du inte hjälp av dem gapa och skrik det gjorde jag de fixade min "Sportpilot" två gånger då jag påpekade med skärpa att jag inte betalar 10 tusen spänn för att vara någon testpilot för deras grejor, skiten ska funka enligt den specifikation den såldes mot helt enkelt sen vet inte jag iofs vad S1000s spec säger om funktioner i låg fart kanske finns ett förbehåll där.
                  De flesta piloter har problem om farten är låg med lite grisväder och vind/sjö då måste man passa gasen iaf och vad är då vitsen? lycka till
                  Får du problem med uppgraderingen i Norge skicka över den till mej så ska jag testa här ska nog ordna sej!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Flodis om du höjer farten till uppemot 3 knop hur funkar den då?
                    Har du riktigt bra GPS/Egnos mottagning i området?
                    Vet du om det finns radiofyr för DGPS också?
                    Har en original LEI Dgps antenn liggande som inte används har du täckning för sådan borde den kraftigt förbättra din S1000,den blir aldrig bättre än de signaler som styr den, är signalen ostabil så är piloten det också det enda jag kan tänka mej är att uppdateringen ökar tröghetsmomentet/minskar känsligheten på grejen.
                    Skulle tro att 6000 serien är bättre med sin fluxgate kompass.
                    Får du inte hjälp av dem gapa och skrik det gjorde jag de fixade min "Sportpilot" två gånger då jag påpekade med skärpa att jag inte betalar 10 tusen spänn för att vara någon testpilot för deras grejor, skiten ska funka enligt den specifikation den såldes mot helt enkelt sen vet inte jag iofs vad S1000s spec säger om funktioner i låg fart kanske finns ett förbehåll där.
                    De flesta piloter har problem om farten är låg med lite grisväder och vind/sjö då måste man passa gasen iaf och vad är då vitsen? lycka till
                    Får du problem med uppgraderingen i Norge skicka över den till mej så ska jag testa här ska nog ordna sej!
                    Ner till 1,5 knop ska den klara men har för mej dom har sänkt det ännu mer, i den svenska boken till den första utgåvan står det att den klara ner till 3 knop, min betedde sig ju helskumt i början men efter att ha fått en uppdatering gjord så blev den helt enkelt strålande bra, i 2 knop styr den min "papperspåse båt" bättre än vad jag förväntade mej.

Leif Henriksson kontaktade jag via mail, mycket kunnig man som dessutom själv äger en S1000, PM:ar hans e-post Flodström
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Johan såg att den har en hel del förprogrammerat som detta:

GPS Waypoint Tracking: Using the output of your SeaTalk or NMEA 0183 GPS, the S100 will steer to a single waypoint, or follow an entire route point-to-point.
                      Circular Orbit: Using a center point from your GPS, command the S1000 to maintain an orbit around your favorite fishing hot-spot.
                      Cloverleaf: Make repeated passes over a central point. Let the S1000 keep you on station while you hunt for the big ones.
                      Zig Zag: Fish down a line of bearing with the S1000's zig zag pattern. The random course changes make your bait look more realistic and tempting.

Brukar du använda funktionerna och funkar de bra?
                      Den första har väl i stort sett alla men resten? mvh
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman