Att styra mot em WP eller till markören med hjälp av plottern gör jag ofta, testade även en rutt med tre punkter och det funkar perfekt, testade även Zig Zag och cirkel nån gång och visst funkar det bra men kanske inte helt nödvändigt....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Autopilot?
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av joj Visa inläggAtt styra mot em WP eller till markören med hjälp av plottern gör jag ofta, testade även en rutt med tre punkter och det funkar perfekt, testade även Zig Zag och cirkel nån gång och visst funkar det bra men kanske inte helt nödvändigt....
Har du LCX-27C som huvudmaskin med 7 tums skärm?
Är den värd pengarna med den skärmen och Navionics Gold?
Har varit ute med en 10 tums Lowrance blev inte direkt jätteimponerad tyckte det var dålig överblick och din kan knappast vara bättre vad gäller detta dock kanske bara vanesak det är för jävligt med skärgård häruppe öar, sund och grynnor överallt som man ska passera speciellt på nya vatten dessutom är man inte direkt ute varenda dag så lokal kännedomen blir lite lidande.
Gillar inte om man inte har överblick blir att man sitter med papperskort iaf.
Som sagt gillar du den? har nämligen kommit över en LCX-19C till bra pris och funderar på ett Navionics kort men de kostar rätt mycket i förhållande till vad man får känns det som. mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggOk och tack för svaret, måste erkänna där finns viss fördel mot min dator den har inte riktigt samma funktioner utan mycket knapptrycka (styra mot markör)
Har du LCX-27C som huvudmaskin med 7 tums skärm?
Är den värd pengarna med den skärmen och Navionics Gold?
Har varit ute med en 10 tums Lowrance blev inte direkt jätteimponerad tyckte det var dålig överblick och din kan knappast vara bättre vad gäller detta dock kanske bara vanesak det är för jävligt med skärgård häruppe öar, sund och grynnor överallt som man ska passera speciellt på nya vatten dessutom är man inte direkt ute varenda dag så lokal kännedomen blir lite lidande.
Gillar inte om man inte har överblick blir att man sitter med papperskort iaf.
Som sagt gillar du den? har nämligen kommit över en LCX-19C till bra pris och funderar på ett Navionics kort men de kostar rätt mycket i förhållande till vad man får känns det som. mvh
Kommentera
-
I karlskronas fruktansvärt steniniga östra skärgård tar jag det jävligt lugnt men det beror ju mest på att 50% av stenarna inte är med på några sjökort har jag hört från säkra källor, i vanlig skärgårdskörning är det inga problem, jag har inga problem med skärmstorleken men du som kommer från PC skärm kanske skulle tycka annorlunda....
Du hittar inga beg. 10 tums skärmar från staterna?
Kommentera
-
Ok johan förstår tycker det är besvärligt med mindre skärmar men då ska tilläggas att jag har liten erfarenhet med Lowrance och Navionics tillsammans vill mest veta om ett kort är värt pengarna maskinen har jag men inte kortet då jag hittills inte behövt det, blir lite sugen dock.
Visst finns det 10 tums skärmar att få tag i men allt elektroniskt (begagnat!) är riskfyllt och dyrt även där, hade tur senast men har också gått på nit tidigare som sagt man får inte vara rädd för en chansning då bör man handla nytt eller hemma. mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
En fråga finns det någon bra autopilot som går att kopla direkt på ratten och då slippa att uppdatera hela styrningen med hydralik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggEn fråga finns det någon bra autopilot som går att kopla direkt på ratten och då slippa att uppdatera hela styrningen med hydralik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggEn fråga finns det någon bra autopilot som går att kopla direkt på ratten och då slippa att uppdatera hela styrningen med hydralikI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Suck...
När jag nästan bestämt mig för att gå på S1000 efter att ha läst alla trådar här och fått positiva rekommendationer från flera som provat den piloten.... så kommer inlägget om den nya modellen från Raymarine. Verkar ju riktigt intressant OM det nu fungerar. Hittade på deras sida, för det är väl denna ni pratat om tidigare i tråden: http://www.raymarine.com/ProductDeta...9&PRODUCT=4177
Har själv haft en Sportspilot på tidigare båtar och den funkade OK. Den är ju otroligt simpel att installera och var dessutom lätt att kalibrera. Utgår från att samma gäller här.
Vad jag förstod tidigare så fungerade inte de äldre SP med hydralstyrning (?), men det ska ju denna nya modell göra. Dessutom verkar de ju gå att köpa till fjärrkontroll, display osv vilket ju höjer värdet.
Är det någon på forumet som hört något om denna pilot?!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
809 visningar
0 gillar