Autopilot? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Autopilot?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Autopilot?

Undrar var man kan få tag på en sportpilot eller simrad ap12h?
    Vet en kille som kör hydralstyrning ihop med en sportpilot och är nöjd!
    Det finns ju inga nya simrad ap12h att finna och verkar inte finnas begagnade häller? Är det någon som en sportpilot med roderlägesgivare eller simradap12h som ligger och skräpar så hör av dig till, lidman1979@spray.se
    TEAMLIDMAN.BLOGSPOT.COM

Lägg ett mail till dom och kolla. Dom har R-versionen i katalogen men borde H också. Annars har Raymarine två varianter. S1000 och ST6002. S1000 skall vara väldigt smidig att montera och du slipper roderlägesgivaren. Jag håller på att installera en ST6002 på min båt men är inte klar ännu så något utlåtande kan jag inte ge. ST6002 skall vara riktigt bra men även S1000 skall funka väldigt bra utom vid riktigt låga hastigheter runt en knop. S1000 har dessutom ett trevligt pris. Finns en på blocket: http://www.blocket.se/vi/17931500.htm?ca=16_s
    Se bara till att den är relativt nyinköpt. De som kom tidigt 2008 måste programvaran uppdateras på för att fungera bra under 2 knop.
    / MVH Andreas

Testade min ST6002 för första gången igår i Hästholmen. Visserligen blåste det bara max 4 m/s men den fungerar helt perfekt oavsett vindriktning och jag låg i 1,7-2 knop. Ska bli kul att testa den i tuffare väder (inte ofta man ser fram emot det...). Pumpen låter inte så högt heller, har hängt upp den i gummibussningar. Ångrar inte en minut inköpet. Jag var själv och att tackla och håva fisk är nu 1000 ggr enklare än innan. / MVH Andreas
    Senast ändrad av Rival-Andy; 2008-12-28, 13:52. Anledning: Testat

Kommentera

Tack för svaret Rival Andy..
      ST6002 är fin men har inte hittat priset på än! S1000 har en kompis och den fungerar men inte det funkar inte för mitt ändamål. När du kommer under en viss hastighet slår den ifrån. Fungerar inte när det blåser och fiskar löja som synd är, är fint pris på den annars.. MVH Daniel

Kommentera

Hej Daniel,

Har din kompis uppgraderad sin S1000 med den nya mjukvaran - ska tydligen göra stor skillnad...

/Fredde

Kommentera

Lånar tråden.
          Har någon testat Stayhome autolander 2 . Den vevar in fisken och krokar av. Det nya med 2:an är att man kan köra C&R med den. Kör man med den och piloten kan man ju skicka ut båten själv om det är dåligt väder eller om man är trött. Vill ha!

Kommentera

Tjena Fredde!
            Jag tror inte han har gjort det men jag ska ge honom tipset. Mvh Daniel

Kommentera

Ursprungligen postat av kul Visa inlägg
              Tack för svaret Rival Andy..
              ST6002 är fin men har inte hittat priset på än! S1000 har en kompis och den fungerar men inte det funkar inte för mitt ändamål. När du kommer under en viss hastighet slår den ifrån. Fungerar inte när det blåser och fiskar löja som synd är, är fint pris på den annars.. MVH Daniel
              Gör stor skillnad på S1000 med uppdatering av mjukvaran men ska du köra kryptrolling i 1 till 1,5 knop så får du köpa en 6002 eller liknande, min S1000 slår inte automatikst ifrån vid en viss hastighet utan först när den inte håller kursen men i +1,8 knop styr den som en gud
              Sportpilot+ med linjär roderlägesgivare har jag liggande men min båt är för stor och för stort vindfång för den.
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Hej team joj.
                Du vill inte göra dig av med sportpiloten? Du hade en fin blogg!

Kommentera

Nån som vet vad det kostar att uppdatera mjukvaran i Ray´s S1000?
                  och hur går det till (måste computern skickas eller bara fjärren)?
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                    Nån som vet vad det kostar att uppdatera mjukvaran i Ray´s S1000?
                    och hur går det till (måste computern skickas eller bara fjärren)?
                    Skickar iväg huvudenheten, inte fjärren, verkar vara enkel operation för min gick fort, vet inget pris...
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    809 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman