Magda 30 Räkneverksrulle ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Magda 30 Räkneverksrulle ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har köpt ett kit med R.T. Armageddon 8" spö med Okuma Magda 30 rullar. Vi får väl se vad man tycker!!

Kommentera

Kan bara instämma i att det är prisvärda och bra rullar för trolling, kör ett gäng vid laxtrolling och de sköter sig prima och det är ganska många som gör det bland oss därute så en bra rulle, skulle dock välja 20 modellen för Ditt fiske blir smidigare att hantera och Du behöver inte den stora linmängden till gös/gädda som man gör till lax!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Basshunter Visa inlägg
        Har köpt ett kit med R.T. Armageddon 8" spö med Okuma Magda 30 rullar. Vi får väl se vad man tycker!!
        Kör samma kit fast med Magda 20 & jag är nöjd. Lacken på Armageddonspöna är inte den bästa, men med det priset dom tar för setet på Regal så är det helt okay.

Jag kör bara insjö och valde därför Magda 20. Det är nog bara laxen i havet som kräver 400 meter lina...

Kommentera

Har precis köpt 2 set med ett Abu trolling spö och 2 st Magda pro 20DX, Vad som slår mig nu när jag kommit hem å kikar på rullen är att den är högervevad... och nu till min nybörjar fråga, ska de vara så? eller finns den vänstervevad också? ska jag åka tillbaka och byta ?

MVH//
          Patrik

Kommentera

Nix! Finns vad jag vet iallafall bara som högervevad.

Kommentera

En polare i Norge köpte åtta stycken, men han tyckte att dessa "skranglade isär" under fisket och sålde iväg de igen efter bara någon månad.
              Detta var nog 5 år tebax så det kan ha varit en tidigare modell, vet iaf att det var Okuma Magda med "räknevärk´" lol.

De är säker bättre nu.

En mycket populär rulle i USA.

/Kjelle
              Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
              http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Som alltid får man vad man betalar för, de är inte toppkvalité på något vis men funkar mycket bra för det priset. I alla fall för det vi kör vilket är mest gädda och gös.

Hade ett gäng 30D (den gamla, svarta modellen). De håller än efter 4-5 år men börjar bli lite slitna (ibland fastnar spolen vid utläggning och man får rycka lite i linan). Sedan dess har vi köpt ett gäng 30DX (den "nya", mörkblå) och den känns lite gedignare än föregångaren faktiskt. Har inte haft några problem alls med dem (har hänt någon enstaka gång bara att linan hamnat mellan spole och hus när man varit lite oförsiktig med slack lina).

Kör dem på RT Armageddon spön som jag faktiskt blev mycket positivt överraskad av. Rätt fin action i dem faktiskt vid drillning och de pallar utan problem att stå i djupriggarna. Har kört snart 2 säsonger med dem.

Bra grejer för det priset.

Webb - www.teamtrogdor.se
                Blogg - blog.teamtrogdor.se
                Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
                Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inlägg
                  Har precis köpt 2 set med ett Abu trolling spö och 2 st Magda pro 20DX, Vad som slår mig nu när jag kommit hem å kikar på rullen är att den är högervevad... och nu till min nybörjar fråga, ska de vara så? eller finns den vänstervevad också? ska jag åka tillbaka och byta ?

MVH//
                  Patrik
                  Dom finns som vänstervevade och heter då dlx istället. Du hittar nog inga i sverige men finns en hel del på ebay.

Kommentera

Hej. Den vänstervevade modellen finns i Svendsen-Sports (Okumas) svenska sortiment, verkar dock inte vara en vanlig lagervara, men be din handlare beställa hem den åt dig.

Synd att inte 20-storleken finns vänstervevad. Skulle funka perfekt till göstrolling för mitt egna enkla bruk och ganska få trollingpass per år.
                    Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                      Hej. Den vänstervevade modellen finns i Svendsen-Sports (Okumas) svenska sortiment, verkar dock inte vara en vanlig lagervara, men be din handlare beställa hem den åt dig.

Synd att inte 20-storleken finns vänstervevad. Skulle funka perfekt till göstrolling för mitt egna enkla bruk och ganska få trollingpass per år.
                      Jag hade tur och fick kpa 5 st okuma 20 dlx alltså den vänstervevadee modellen! detta var privat! När jag sedan frskte få tag i en likadan rulle så fick jag till svar att den inte längre tillverkas i vänsterutfrande! Fick istället tag i en storebror (30dlx) men det funkar bra det oxå! Men har nu i efterhand sett på ex ebay att några vänstervevade i mindre modellen finns!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      819 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman