Billiga djupriggar - är jag ute & cyklar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga djupriggar - är jag ute & cyklar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga djupriggar - är jag ute & cyklar?

Jag kan inte ett skit om djupriggar & vet inte vad jag ska köpa. Polarna kör Unitroll och Scotty. Själv har jag aldrig haft nån djuprigg.

Sen såg jag dessa. Tyckte dom såg coola ut och priset ligger helt rätt.

Men frågan är, är det skräp eller nån minirigg som bara tar fjuttiga lod, med det priset.

Här är nästa http://www.blocket.se/vi/17835887.htm?ca=11_s

Och nästa http://www.blocket.se/vi/17819622.htm?ca=11_s

Alltså vad jag fick ut av annonserna.
    Big John Gadabout, 1795 kr.
    Big John Water Manual, 1995 kr.
    Big John Captains Pak, 3595 kr.

Eller är det så att man åker på att köpa till fästen eller nåt. Inte sjutton kan man hitta nya bra djupriggar under 2000 kr utan att det är nåt skumt?

Jag skulle satsa på cannon i stället, Easi-troll eller uni-troll,
    Är värt att lägga till nån extra krona
    Cannon tycker jag gör de bästa manuella riggarna/ Scotty är också mycket bra men då ska det vara El-riggar
    lax

Kommentera

big jon=bra

har haft cannon easi-troll där handtaget sprack,de bästa med et är enhandsväxlingen när man tar upp alt släpper ner lodet,har haft big jon el nu i ett antal år och är nöjd förutom styrkan i motor(gamla),kan även vara problem med att få skruvarna att sitta fast då riggen rör sig till skillnad från plast som är stumma i godset

//micke

Kommentera

riggar

hej.köp inget billigt shit.du kommer att ångra dig.jag köpte mina scotty longarm mod 1090 nya 1989 de är fortfarande som nya.jaga beggat och köp inte mindre riggar än cannon unitroll eller scotty longarm så är du safe för en lång tid framåt!!! de mindre riggarna du såg på blocket tar typ 2kg lod unitroll tar väl ungefär 7kg å scotty longarm upp till 10kg lod.tänk på att billiga riggar som krånglar eller går sönder kan skada båt samt användare men också paja en fisketur. apropå fästen så måste du anpassa riggen efter vilken båt man har.räcke eller planyta!!+ scotty har livstids garanti+
        alla som fiskat i vänern-vättern-storsjön vet att man satsar på riktiga grejor.en förstörd fiskedag kostar smärtsamt i sinnet om det är en perfekt fiskedag..... MVH STEFAN
        Senast ändrad av fajsen; 2008-10-14, 21:26.

Kommentera

Jag tycker du ska kolla upp det här ytterligare. Jag har kollat på dessa riggar hos Leo`s och de verkar vara riktigt rejäla.
          Jag vet att de köper grejorna direkt därav priserna. Kolla vad de kostar i staterna.
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
            Jag tycker du ska kolla upp det här ytterligare. Jag har kollat på dessa riggar hos Leo`s och de verkar vara riktigt rejäla.
            Jag vet att de köper grejorna direkt därav priserna. Kolla vad de kostar i staterna.
            //C
            Ganska billiga i staterna, 150-180 dollars och en dollar är ju inte mycket värd nu för tiden...

Den dyrare Big John vete sjutton om den är aktuell. Då kan jag lika gärna köpa canon eller scotty som jag känner till. Tycker att armen ser kort ut på de 2 billigare varianterna.

Men, dålig vevkraft säger ni? Jag har ju inte precis världens grövsta överarmar heller :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
              hej.köp inget billigt shit.du kommer att ångra dig.jag köpte mina scotty longarm mod 1090 nya 1989 de är fortfarande som nya.jaga beggat och köp inte mindre riggar än cannon unitroll eller scotty longarm så är du safe för en lång tid framåt!!! de mindre riggarna du såg på blocket tar typ 2kg lod unitroll tar väl ungefär 7kg å scotty longarm upp till 10kg lod.tänk på att billiga riggar som krånglar eller går sönder kan skada båt samt användare men också paja en fisketur.
              mvh stefan
              Instämmer helt, hellre rejäla beggade än nya och veka.

Vet inget om Big Jon,
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

jag kör med scotty depthmaster och jag är nöjd, dom klarar lod upp till 7kilo och är väldigt robusta. dom ligger på runt 2200 på olssons om jag inte har fel...
                http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                  Jag kan inte ett skit om djupriggar & vet inte vad jag ska köpa. Polarna kör Unitroll och Scotty. Själv har jag aldrig haft nån djuprigg.

Men frågan är, är det skräp eller nån minirigg som bara tar fjuttiga lod, med det priset.

Eller är det så att man åker på att köpa till fästen eller nåt. Inte sjutton kan man hitta nya bra djupriggar under 2000 kr utan att det är nåt skumt?
                  Säger så här de två första har ingen snurrplatta som ingår men de har det fasta båtfästet, den tredje har snurrplattan och så fort det blir långbommat kan du inte vara utan detta.
                  Gillar inte Big jons J-armar tycker de är veka annars hyfsad till bra kvalitet bästa riggen att jobba med enligt min åsikt är Cannon dock Unitroll har en något tvivelaktig kvalite på vissa detaljer dessvärre, Scotty är säkert bra också men har ingen direkt erfarenhet.
                  Tänk efter vad ska du använda dem till?
                  Är det fiske i stora vatten om så lägg pengar på bättre och kraftigare riggar direkt annars kommer du bara byta upp dej iaf.
                  Har ett par på Blocket också om du skulle satsa lite större
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg

Enligt tillverkaren klarar alla Big Jon modeller 10 punds lod. Alla levereras komplett med fäste. Swivel base ingår i Captains Pak.
                    Captains Pak modellerna har uppfällbar bom som är smidigt att jobba med.
                    Jag tror att Big Jon djupriggar började tillverkas 1968 så dom måste kunna en hel del nu efter 40 år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    819 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman