Trollingknapp på DF50 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingknapp på DF50

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingknapp på DF50

Under helgen så snickrade jag ihop en Trollingknapp till min Suzuki DF50. Efter lite justeringar så funkar den klockrent går att höja varven på motorn med 50rpm intervaller ända upp till ca 4000rpm.
    Delarna jag har använt är en Hitec Hs-645mg servo från en RC modell några meter kabel med kopplingar och en servo testare å ett 6V bly ack batteri från clasolsson och lite alu profiler som popnitades ihop
    Lite bilder på projektet
    Bifogade filer
    Senast ändrad av team char; 2008-09-29, 13:39.

http://teamchar.blogspot.com/

Läckert, bara starta serieproduktion och anpassa till olika modeller så har Du en företagside som lär funka

Kommentera

Ser fint ut, men oförstående som jag är, vad är funktionen med den? Gasreglering? för att kunna höja/sänka hastigheten lite eller?

Kommentera

Lennart kan du fortfarande använda din original kontroll box för högfarten eller måste du koppla bort något?
        Iden är inte ny dock har jag inte sett den till större motorer än 15hästare.
        Håller precis på att skruva dit en "controllking" på min 8hästare använder också ett radiostyrningsservo men styrs av kabel till motorn från dess kontrollbox.
        Dock köpta grejor måste säga du är innovativ!
        Senast ändrad av TAMTAM; 2008-09-29, 19:13.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fripps Visa inlägg
          Ser fint ut, men oförstående som jag är, vad är funktionen med den? Gasreglering? för att kunna höja/sänka hastigheten lite eller?
          Det är för att kunna höja farten upp och ned med bara 0,1-0,2knop original gasreglaget är så svårt att få lagom med gas.

I och med att jag har använt en wire som drar i gasen så går den vanliga reglage boxen att använda som vanligt. Men man måste bara komma ihåg att skruva ned till tomgång innan man växlar.
          Fick iden av en kompis som gjort något liknande med sin 115hk men han har det fjär styrt med kontrollerna från en metanol bil som han hade liggande hemma

Filmsnutt på hur den funkar

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          812 visningar
          0 gillar