Scottyrigg men cannon fästen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scottyrigg men cannon fästen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scottyrigg men cannon fästen.

Hej. Har köpt mig en ny båt och på den sitter piedestaler för djupriggarna bak i. Problemet är att jag ska ha på mina Scottyriggar och det som suttit på båten innan är cannon. piedestalerna är alltså borrade för cannon.
    nån som vet om det är samma hål till de båda och om det inte är det, nån som har en smart lösning.
    Har funderat på att låta tillverka en distans i bakelit eller få en ny platta påsvetsad uppe på piedestalerna.

Har inte hämtat båten ännu så jag kan inte kolla om hålen stämmer men tänkte va lite förberedd när jag väl fått hämtat den.

Trooper

Ursprungligen postat av Trooper Visa inlägg
    Hej. Har köpt mig en ny båt och på den sitter piedestaler för djupriggarna bak i. Problemet är att jag ska ha på mina Scottyriggar och det som suttit på båten innan är cannon. piedestalerna är alltså borrade för cannon.
    nån som vet om det är samma hål till de båda och om det inte är det, nån som har en smart lösning.
    Har funderat på att låta tillverka en distans i bakelit eller få en ny platta påsvetsad uppe på piedestalerna.

Har inte hämtat båten ännu så jag kan inte kolla om hålen stämmer men tänkte va lite förberedd när jag väl fått hämtat den.

Trooper
    Har gjort två par adapterplattor från mina Cannon snurrplator till mina Scotty strongarm ett par blev över och dom är bara pulverlackade
    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Fint jobb du har gjort Lennart. Kan vara lösningen för Matte det här. Frågan är bara hur pidestalerna ser ut på båten hans och att det finns plats för själva riggarna. Scottyriggarna ligger och Cannon´s står ju på kant.
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Har gjort två par adapterplattor från mina Cannon snurrplator till mina Scotty strongarm ett par blev över och dom är bara pulverlackade
        Va nog lite otydlig eller så är det sent och jag inte fattar hur du menar.... jag har alltså inte cannonfästena kvar utan endast piedestalerna med hål borrat för cannon och där vill jag få på mina scottyfästen. Plats för scotty finns, inga problem. om inte jag minns fel så är cannons fästen mindre än scotty och hålen sitter således tätare på cannon. tror lösningen kan va att låta svetsa på en bit durkplåt som är lika stor som scottyfästet och med hålen borrade innan svetsning.

Tackar för hjälpen, fick ju iaf klart för mig att hålen inte är samma.
        återkommer med bilder och redovisning på lösningen.

matte

Kommentera

Ursprungligen postat av Trooper Visa inlägg
          Va nog lite otydlig eller så är det sent och jag inte fattar hur du menar.... jag har alltså inte cannonfästena kvar utan endast piedestalerna med hål borrat för cannon och där vill jag få på mina scottyfästen. Plats för scotty finns, inga problem. om inte jag minns fel så är cannons fästen mindre än scotty och hålen sitter således tätare på cannon. tror lösningen kan va att låta svetsa på en bit durkplåt som är lika stor som scottyfästet och med hålen borrade innan svetsning.

Tackar för hjälpen, fick ju iaf klart för mig att hålen inte är samma.
          återkommer med bilder och redovisning på lösningen.

matte
          Som du ser på den blanka platta så är hålen som passar till Cannon riggarna borrade och dom till Scottys är det på svetsat muttrar för att skruva fast Scottys 1023 Tilt Mount Bracket men mellan plattan och Scotty fästet gjorde jag även en nylon platta som riggen kan ligga plant på
          Men har du Scotty riggarna 1050 eller 1060 så funkar det inte att göra som jag gjorde

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            Som du ser på den blanka platta så är hålen som passar till Cannon riggarna borrade och dom till Scottys är det på svetsat muttrar för att skruva fast Scottys 1023 Tilt Mount Bracket men mellan plattan och Scotty fästet gjorde jag även en nylon platta som riggen kan ligga plant på
            Men har du Scotty riggarna 1050 eller 1060 så funkar det inte att göra som jag gjorde
            Jag har 1092 riggarna och det löste sig riktigt smidigt då det fanns material kvar på piedestalplattan att borra nya hål i. Det va hårt nåt djävulskt att borra i men det gick så nu sitter riggarna där!

tack för tipsen

matte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
            19 svar
            808 visningar
            0 gillar