billiga spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

billiga spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• billiga spöhållare

tror ni det fungerar att sätta fast dessa på en plywoodskiva o sen fästa i båten med skruvtvingar och använda till trolling??

skulle det gå eller är dom avsedda för nåt annat?
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

tänk bara på att har du en rulle för ca 1000:- ett spö för 1000:- + lina wobbler och hela skiten flyger överbord så blir spöhållaren ganska dyr... har testat dem billiga spöhållarna och dem kändes rätt klena.. jag kör med normarks deluxe och dem har funkat klockrent och käns förtroende ingivande. har hört att den modellen du länkade till är känsliga för kyla och har en tendens att spricka vid - grader

Kommentera

okej...har nämnigen 4 st...men exakt som du sa...de e just därför jag är rädd för att testa dom...

I'm the

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
        http://www.fishit.com/Image/trolling-spohallare.jpg

tror ni det fungerar att sätta fast dessa på en plywoodskiva o sen fästa i båten med skruvtvingar och använda till trolling??

skulle det gå eller är dom avsedda för nåt annat?
        Har själv sådana till insjötrolling efter gös och gädda inga problem i den lilla båten, men det det är inga jag rekomenderar till tungt laxtrolling då behövs bättre spöhållare där använder jag Scottys spöhållare.
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

Har 6st likadana (Wiggler/Danica) i lillbåten, fungerar OK. Flexar/fjädrar ungefär som om man skulle hålla spöet i händerna, tål dock förvånansvärt tuff press! Dock kört av 1st i senhöstkyla (kallgrader) under gäddtrolling. Adexa Tempest 11" 60-120g, Amb7000BG/0,36PowerPro, 2,5kn, HÅRD slirbroms. Påfrestningar som heter duga då en +7:a river i, ~30m bakom båten båten flöt dock lyckligtvis spöet upp... Fungerat mkt bra till göstrollingen, OK "allround hållare" för den pengen. Normark De Lux är dock klar favorit, klart bättre än Scottys enligt mig iaf. Lycka till!

Skitfiske!
          Senast ändrad av DavidJ; 2008-02-22, 07:47.

Kommentera

Jag har satt 2 såna på båten nu! då jag tänkte köra lite fattigmans trolling efter silvret jag tror inte att det är några man ska satsa på om man vill ha något bra jag hade aldrig köpt dom om jag syssla med trolling mycket vilket jag absolut inte gör så jag instämmer med tumlaren!
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Nej, var man i uppbyggnadsskedet av en trollingskuta skulle inte heller jag överväga dessa... Hellre då se till man är 5man i båten och hålla 2st spön var
              Skämt åsido, bättre isåfall satsa på nå bättre, NormarkDeLux fungerar ypperligt...

Skitfiske!

Kommentera

Down East

Jag kör med spöhållare av Down East - typ, alltså en modell där man drar spöet uppåt vid hugg/mothugg och då frigörs spöet från hållaren. Ojämförligt bäst och outstanding kvalitet. Man slipper ju krångla ut spöet från hållaren, det är bara att rycka uppåt så har man spöet i handen. Extremt snabbt och smidigt och inga missade fiskar här inte p.g.a sena mothugg! Här är de:

Den ENDA nackdelen med dem som jag funnit efter åratal av användande är att om man använder tvingen till att sätta fast den (till motsats till permanent fastsättning med skruv i skrovet) på båten så kan skakningar från båten medföra att den "skruvas upp" av sig själv, och då får man kolla av dem ibland så de inte lossnar.
                Senast ändrad av silverlining; 2008-02-22, 09:15.
                "Ska du bajsa så får du göra det på land, inte i båten"

Kommentera

Till laxtrollingen kör jag med Scotty Striker spöhållare de håller i alla fall för 25+ laxar utan problem. Skall du köpa spöhållare för laxtrollingen skall du inte vara snål, kan bli dyrt istället.
                  Tumlaren
                  trolling är livet

Kommentera

tänkte bara ha dom till lite mindre trolling i insjöar för halvgrov gädda och gös....dragrodd:P

var ute och fiskade idag men det var gnaksa sunkigt, blev en jävla storm så jag blåste iland, blev en liten gädda bara på kilot så inget vidare fiske....
                    ¨

tänkte testa i morgon igen...några tips?

I'm the

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    800 visningar
                    0 gillar