billiga spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

billiga spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur bra/dåligt funkar dessa spöhållare att montera på ett rör?

Nyper plasten ordentligt eller är det risk att hela skiten snurrar runt röret vid belastning?

Kommentera

Dessa spöhållare funkar hyffsat!!Som många har sagt man har ju inte lust att tappa grejer!!!Men för insjötrolling funkar de ypperligt!!Dock bör du fästa dessa runt grabbräcke eller motsvarande så de inte släpper! drar man år så sitter det hur bra som helst!!

skitfiske på er där ute....

Kommentera

Lyfter denna tråden med en fråga ?

Ska till Småland för en fiskehelg där vi har hyrbåt utan spöhållare. Tänkte köpa 2st Wiggler eller Danica hållare och fixa till så att jag kan fästa dem på ett rör, som i sin tur ska fästas i årtullarna. Nu undrar jag om någon som har någon av dessa spöhållare vet vad för rördimension de är avsedda för ? Jag har läst 25 mm någonstans. Kan det stämma ? Oavsett om det är Danica eller Wiggler ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Drisse Visa inlägg
          Lyfter denna tråden med en fråga ?

Ska till Småland för en fiskehelg där vi har hyrbåt utan spöhållare. Tänkte köpa 2st Wiggler eller Danica hållare och fixa till så att jag kan fästa dem på ett rör, som i sin tur ska fästas i årtullarna. Nu undrar jag om någon som har någon av dessa spöhållare vet vad för rördimension de är avsedda för ? Jag har läst 25 mm någonstans. Kan det stämma ? Oavsett om det är Danica eller Wiggler ?
          dom e avsedda för 25mm rör!!!

Kommentera

jag har haft flera sånna spöhållare och dom går sönder för mig efter att tag

Kommentera

Tackar för svaren !

Då blir det till att fixa till ett 25 mm rör.

Dom bör väl hålla en helg med lätt trolling efter gädda/gös i lugn fart med inte alltför tunga grejjer ? Jag har inte testat dom innan, men hade jag skullat shoppa för att utrusta en egen båt, så hade inte dom varit mitt första val.

Men nu gäller det bara en helgs fiske i lånad båt.

Kommentera

Jag kan faktist rekomendera Clasolsson dom har en spöhållare som duger för enklare trolling som man kan få plats med 5 spön i och med justerbar bredd som enkelt fästes i årtullarna.
                Kör med en sådan själv funkar bra för dom pengarna knappt 200 kr

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
                  http://www.fishit.com/Image/trolling-spohallare.jpg

tror ni det fungerar att sätta fast dessa på en plywoodskiva o sen fästa i båten med skruvtvingar och använda till trolling??

skulle det gå eller är dom avsedda för nåt annat?
                  "billiga" spöhållare är ditt sämsta val, köp kvalitet ett gott råd
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Spöhållares kvalitet beror också på vad man ska använda dem till definitivt, finns många alternativ här förvaring djuprigg planer board inline planer board dipsy fiske etc, välj hållare efter pressen den utsätts för dvs tungt tryck som Dipsy och inline paravan bara metall förvaring och djuprigg eller mast planers funkar plast också men kvalitet och bra användarbarhet är viktigt lovar dej du kommer byta om du inte är nöjd! lycka till
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

En kompis köpte dessa i somras å jag dömde ut han. Tror det blev redan vid första trollingpasset att ena gick av och han fick fånga spöet !
                      Men de har väl börjat med en säkerhetslina nu till dem ? Undra varför

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      800 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman